Ang signaturer

Ge förslag på saker som kan förbättra forumet
The
Forumsberoende
Inlägg: 5083
Blev medlem: tis jun 01, 2004 11:05 pm
Ort: Boden
Kontakt:

Ang signaturer

Inlägg av The »

Är det inte dags att fixa lite med signaturer?
Personligen tycker jag det blir väldigt kluddigt och oöverskådligt när man börjar ha signaturer på 10-15 rader och stora bilder, dvs signaturen är i många fall längre än vad inläggen är.

Extra jobbigt när man surfar sts-forumet via mobilen...

tycker TPC har bra signaturregler.
Vet inte hur det är för andra, men personligen är jag fullständigt ointresserad av att veta alla bilar personen som postar har ägt...

§2 Signatur får, då signaturbild används, bestå av bild och max två textrader. Då signaturbild ej används får signatur bestå av max fem textrader. Med textrad avses en rad med tecken av normalstorlek.

§3 Endast en signaturbild är tillåten. Signaturbild får vara maximalt 486 bildpunkter bred och 123 bildpunkter hög.

§4 Signaturbild får ha en maximal storlek på 30 kB.

§5 Signaturbild får ej vara animerad.

§6 Signaturen är begränsad till 255 tecken.
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
subw000fer
Forumsberoende
Inlägg: 1304
Blev medlem: sön mar 29, 2009 8:26 pm
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Inlägg av subw000fer »

Jag håller med om att det är jobbigt med hundra rader text med som du sa alla bilar personen ägt någonsin. Men jag gillar att ha en bild så som jag har (såg att min var precis utanför TPC's regler på alla punkter). Man känner igen vem som gjort inlägget direkt utan att tänka och man kan få lite snabb info om vad det är för filur. Eller som i min signatur vad jag pysslar med och klickar man på den kommer man till projektet. (dock gammalt projekt nu, ska göra en ny)

Jag surfar också lite i mobilen (iphone) och jag har inga problem med signbilderna utöver de som även är jobbiga i datorn :) kanske är att jag inte tänker på det ens.
Robin A
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro
jol
Forumsberoende
Inlägg: 1314
Blev medlem: ons jan 31, 2007 11:35 am
Ort: Luleå

Inlägg av jol »

Jag tycker inga bilder och max xx rader, bild kan man ha i avataren
Peter Strandberg
Alfa kombi
mbma
För mycket laddtryck
Inlägg: 317
Blev medlem: tor aug 27, 2009 12:48 pm
Ort: karlshamn

Inlägg av mbma »

tycker också att ibland är vissa väldigt onödiga så man kan kanske uppmana folk genom denna tråd att dom kanske kan ändra lite i sina signaturer.
det jag stör mig främst på är när det är olika färger samt stora bilder.
små bilder visst helt okej för min del men man kan ju som sagt ha avtar istället.
men detta är ju inget som jag retar ihjäl mig på men helt klart en sak man kan göra bättre.
Skriv svar