hejsan
ska bygga avgassrör till v8 och har en liten fundering
hur man ska bygga för att få ett så bra ljud som möjligt
är det X,Y,H pipe eller dra två separata rör från grenrören som gäller?
Mvh Fredrik
avgassystem till v8
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 36
- Blev medlem: tor sep 27, 2007 8:14 pm
- Ort: Borlänge
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 3844
- Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
- Ort: nord-norge, TROMSØ
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 3844
- Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
- Ort: nord-norge, TROMSØ
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 36
- Blev medlem: tor sep 27, 2007 8:14 pm
- Ort: Borlänge
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 437
- Blev medlem: sön jul 06, 2008 9:23 pm
- Ort: Dalsjofors Sweden
beror på vad man vill ha för typ av ljud har provat olika på flera bilar genom åren 2st separata rör ,H-pipe,x-pipe ,dubbel h-pipe ,5" enkelt ,3" enkelt .....
vill man ha ångbåts blub ,race ,dovt, m,m beror alltså på
vad för bil ,trimmningsgrad ...mmmm mer info vore inte fel
vill man ha ångbåts blub ,race ,dovt, m,m beror alltså på
vad för bil ,trimmningsgrad ...mmmm mer info vore inte fel
Torbjörn Andersson
- Funderar man på att svänga går det för sakta
- Funderar man på att svänga går det för sakta
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 186
- Blev medlem: fre okt 24, 2008 6:16 pm
När jag köpte min csb satt det enkelt 4" i 2 mm plåt.
Det vart ett grovt ljud, som jag bara hört på Mantorp Park tidigare.
Sedan byggde jag 2,5" i 1 mm och galvade det och då försvann Mantorpljudet.
Om du vill ha kvar så mycket som möjligt av v8-rytmen ska du inte bygga H- eller X-pipor
eftersom dom balanserar vä + hö sida med varandra för mer effekt
och då försvinner lite av sången.
Det vart ett grovt ljud, som jag bara hört på Mantorp Park tidigare.
Sedan byggde jag 2,5" i 1 mm och galvade det och då försvann Mantorpljudet.
Om du vill ha kvar så mycket som möjligt av v8-rytmen ska du inte bygga H- eller X-pipor
eftersom dom balanserar vä + hö sida med varandra för mer effekt
och då försvinner lite av sången.