B230E - begränsingar med standardgrejjer?

Varje frän turbomotor grundas på en frän sugmotor!
Användarvisningsbild
Johan Posth
Forumsberoende
Inlägg: 707
Blev medlem: ons okt 26, 2005 9:33 pm
Ort: Laxå

B230E - begränsingar med standardgrejjer?

Inlägg av Johan Posth »

Hur mycket klarar en orginal b230E motor av vid sugmotortrimning? har funderingar på att piffa upp motorn lite?`
Hade tänkt mej Kamaxel at typ K eller liknande, plana toppen, extractorgrenrör, öppet filter och 2,5" system...blir det för mycket för en orginal motor eller går det bra? :?
Johan Posth, Laxå
070-2390054
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10081
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

På en sugmotor så är det först och främst varven som dödar, så hur mycket ska du varva?
Jag kan inte mycket om just den här motorns lager, stakar, kolvar och vev. Men någon annan kanske vet mer.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
Johan Posth
Forumsberoende
Inlägg: 707
Blev medlem: ons okt 26, 2005 9:33 pm
Ort: Laxå

Inlägg av Johan Posth »

Ne ja hade tänkt att köra med orginal varvstopp som ligger runt 6000, så det är ju inga extrema varja jag tänker köra med...för ser ingen direkt mening med att varva mer om man ligger på den moderata nivå på trim jag tänkt mej...
Johan Posth, Laxå
070-2390054
Användarvisningsbild
Axel
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 1027
Blev medlem: fre aug 27, 2004 8:26 pm
Ort: Knivsta
Kontakt:

Inlägg av Axel »

Den håller för det trimmet.
Axel Wall
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

det är inga problem.
Skriv svar