Hur gjick det med bilen sen?
Har lite småråd som nån kanske kan ha nytta av...
Jag är ingen expert men lite så har ja gjort på min bil för att få den att gå...
Om nålarna är slitna kan man ha rätt tryck men få problem med flödning efter gaspådrag.
Börjar nålana få en ring från sätet är det dax att byta.
Orkar man krångla går det att svarva dom.
När dom är nya kan det flöda lite i början innan de slitit in sej hundra.
Hur stora nålventiler har du? Jag kör special 280 på min turbo hemma byggda.
Kör man utan tryckbox på kan man nästan lyssna sej till om förgasarna är bra synkade med bara örat. Även spjällen inviduellt kan behövas vridas för att synkas om man ska vara petig. Ja fick rikta mina gamla dhla G som är ett ihop plock från både G H och nå mer gammalt skit.
Har du en klocka på slangen till förgasarna mellan tryckregulatorn kan du se om den höjer med ladd trycket som den ska göra dock ska man inte ha klockan där konstant.
Kör med separata slangar till alt, en för broms servon med backventil på.
En för tryck klockan till tändningen osv.
Till bränsletrycksregulatorn är det bra om man dopar den lite genom att sätta den så nära turbon som möjligt, gärna i röret ut från turbon.
Körde massa t-koplingar själv som ja sen efter påtryckningar tog bort...
Har du tittat ifall att det accar på alla munstycken genom förgasarna?
Backventilen som sitter i botten kan ärga har ja märkt när dom ligger och då slutar dom acca.
Sen så när det gäller luft är det mässingsblans skruv ska man ligga mellan 2-4 varv ut ligger man över eller under det får man bestycka om lågfart, borde vara över 4 varv mindre lågfart och tvärtom för under? Nån som kan bekräfta?
Jag har gjort så iaf... och för att ligga perfekt handlar det om ett steg i taget på 0.02-0.03 i munsrycket när man börjar närma sej rätt... Mororn ska reagera och öka i varv när man öppnar luftskruven och man ska hamna innom 2-4 varv ut om man är rätt i lågfart... Med stålblandskruvar är det väl 1 varv tror ja?
För att veta hur ja låg ställde jag mina blandskruvar 3 varv ut och lät motorn gå på tomgång och sen kolla ja stiften om vilken färg dom hade för att få nån hum om hur det låg till... Gyllenbrunt är att sträva efter.
Med 50mm acc munstycken så hade motorn en tendens att choka ihjäl sig på snabba gas pådrag drag utan laddtryck men vid laddtryck funka det... med 40mm funka det bättre överlag...
Ja kör med 150 luft och 180 bränsle och e rör 14 med 36mm svarvade halsringar.
Det känns som att dina förgasare går ganska ojämt på dom olika portarna.
Vist den cylindern som har broms servons vakum kommer att gå lite fetare.
Det kan vara så att flotörerna inte är hundra samma på båda?
Har du plast eller balsa flotörer? Plast är att föredra.
Det är ganska lätt kolla om det fyller exakt lika mkt på båda förgasarna och
det är att kontrolerat låda dom flöda och då ska båda flöda samtidigt då vet
man att det stämmer oftast flödar den ena först när man testar det här.
Man kan oxå låta dom fylla upp och sen plocka bort lockena och
titta hur nivån i dom stämmer överens på båda. Har man en lös flotör kan man lägga i den och se hur högt det fyller och vid vilken nivå det flödar.
För en annan som hållit på själv från noll kunskap så har man fått testa sej fram...