info om man växellådor som tål NM och dragrace.

Kopplingar, drivaxlar & växellådor
jp
För mycket laddtryck
Inlägg: 309
Blev medlem: mån sep 20, 2004 4:36 pm
Ort: Röbäck
Kontakt:

Inlägg av jp »

Har åkt med Jerico DR-4, 10 splines "TopLoader" och V-gate ett par säsonger, fungera väldigt bra i tung bil och mycket vrid.
Använde den tillsammans med McLeod slirkoppling.
Kan till och med fungera på gatan, men det är inget för den ovane vid nedväxling å absolut ingetför den som vill åka bana, då får man behålla H-mönstret.
/JP

SIMPSON -The Leader in Motorsports Safety
Simpson Shop
Viper Shop
JoakimR
Lite mer laddtryck
Inlägg: 29
Blev medlem: mån okt 23, 2006 5:35 pm
Ort: rælingen, norge

Inlägg av JoakimR »

Den her er vel et alternativ til v8+turbo folket:http://www.rsgear.com/transzilla.asp
1200hk/1000ft/lbs....
60 Willys pickup.
4.8l LR4
81 Yamaha RS100 med 200cc Blaster motor
Christian L
Forumsberoende
Inlägg: 519
Blev medlem: tis sep 26, 2006 8:27 am
Ort: Piteå
Kontakt:

Inlägg av Christian L »

JoakimR skrev:Den her er vel et alternativ til v8+turbo folket:http://www.rsgear.com/transzilla.asp
1200hk/1000ft/lbs....
jo nog har man sett dessa men med en prislapp på ca $6000 + kopplingskåpa så blir det lite väl dyrt :thumbdown:
JoakimR
Lite mer laddtryck
Inlägg: 29
Blev medlem: mån okt 23, 2006 5:35 pm
Ort: rælingen, norge

Inlägg av JoakimR »

Christian L skrev:
JoakimR skrev:Den her er vel et alternativ til v8+turbo folket:http://www.rsgear.com/transzilla.asp
1200hk/1000ft/lbs....
jo nog har man sett dessa men med en prislapp på ca $6000 + kopplingskåpa så blir det lite väl dyrt :thumbdown:
Såg just nu att man kan bygge to viper spec t56 för prisen av en tranzilla :doh:
Gforce har 9310 drevsats til t56 men folk har vistnok hatt mycket problem med dom.
http://www.ls1tech.com/forums/manual-tr ... t56-2.html
60 Willys pickup.
4.8l LR4
81 Yamaha RS100 med 200cc Blaster motor
jadde
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 56
Blev medlem: ons jun 11, 2008 6:49 pm
Ort: Piteå

Inlägg av jadde »

Jag kör me M5ans Getdrag 280 låda.

Sidesteppad koppling med 765 tryckplatta, 4pucksinter å en 60foot tid på 1.60.
Varit med om helt sinnessjuka däckstuds, den håller fint än :)

Har inte bänkat bilen men uppskattad hk är runt 500 i motorn iaf.
Användarvisningsbild
Mobne
För mycket laddtryck
Inlägg: 270
Blev medlem: tor jan 26, 2006 8:45 pm
Ort: västerås

Inlägg av Mobne »

jadde skrev:Jag kör me M5ans Getdrag 280 låda.

Sidesteppad koppling med 765 tryckplatta, 4pucksinter å en 60foot tid på 1.60.
Varit med om helt sinnessjuka däckstuds, den håller fint än :)

Har inte bänkat bilen men uppskattad hk är runt 500 i motorn iaf.
Är de m5 e39 lådan?
Nissan 200sx s13
-------------------------
Mitt Projekt
-------------------------
Västmanlands Palltjänst | J-spec.se | Pbz.se | Jocke Mellberg | kungsarabildemo.se | Bakaxel.se
Användarvisningsbild
Pimplaren
För mycket laddtryck
Inlägg: 406
Blev medlem: tis aug 28, 2007 8:39 pm
Ort: Stockholm/Norrort

Inlägg av Pimplaren »

Mobne skrev:
jadde skrev:Jag kör me M5ans Getdrag 280 låda.

Sidesteppad koppling med 765 tryckplatta, 4pucksinter å en 60foot tid på 1.60.
Varit med om helt sinnessjuka däckstuds, den håller fint än :)

Har inte bänkat bilen men uppskattad hk är runt 500 i motorn iaf.
Är de m5 e39 lådan?
280 sitter på s38 i e34 :) dock verkar dessa lådor gå som smör i solsken..
Jag sprängde en 265a totalt i fredags natt på 570whp, och ska bygga 750whp s38 så lär behöva elak låda!

Supra låtan verkar nice men svindyr... :thumbdown:
BMW m5 turbo,
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575

MVH Oliver von Bjuhr
Användarvisningsbild
TurboRickard
För mycket laddtryck
Inlägg: 285
Blev medlem: ons jun 18, 2008 6:29 pm
Ort: Kvidinge Skåne

Bilder på nya lådan.

Inlägg av TurboRickard »

När jag fick min nya växellåda. =)

Bild
Bild
lille-skutt
För mycket laddtryck
Inlägg: 196
Blev medlem: tor nov 23, 2006 12:20 pm
Ort: ljungby

Inlägg av lille-skutt »

t-t-tr-tr-transmissionsPORR :hihi:
learning by trail and error
JonathanBerglund
Lite mer laddtryck
Inlägg: 29
Blev medlem: fre jun 05, 2009 8:55 pm
Ort: örsjö
Kontakt:

Inlägg av JonathanBerglund »

Någon som vet hur mycket vrid en M40 låda pallar?
Och vad kan man göra för att förstärka den?
plocka syncringar ska jag göra, kanske även filar bort varannan kugg så det blir en "crash box", funkar det bra? jag menar, gör det mycket nytta jämfört med att bara plocka bort syncringarna?

Tacksam för svar :)
//jonathan
Jonathan Berglund

"Power Is Nothing, Without Control.."
mikael
Lite mer laddtryck
Inlägg: 22
Blev medlem: tor jun 24, 2010 3:40 pm
Ort: jönköping

uppfinnarnas tid är inte förbi

Inlägg av mikael »

JonathanBerglund skrev:Någon som vet hur mycket vrid en M40 låda pallar?
Och vad kan man göra för att förstärka den?
plocka syncringar ska jag göra, kanske även filar bort varannan kugg så det blir en "crash box", funkar det bra? jag menar, gör det mycket nytta jämfört med att bara plocka bort syncringarna?

Tacksam för svar :)
//jonathan
har med intresse läst era frågor o svar om växellådornas hållbarhet olika ideer mm bara en tanke är det ingen som kollat växellådornas hållbarhet o modeller från lätta lastbissidan typ iveco sprinter o dyl. bara en tanke där kan man säkert hitta en låda för en sportstyver som garanterat tål höga effektuttag
JonathanBerglund
Lite mer laddtryck
Inlägg: 29
Blev medlem: fre jun 05, 2009 8:55 pm
Ort: örsjö
Kontakt:

Re: uppfinnarnas tid är inte förbi

Inlägg av JonathanBerglund »

mikael skrev:
JonathanBerglund skrev:Någon som vet hur mycket vrid en M40 låda pallar?
Och vad kan man göra för att förstärka den?
plocka syncringar ska jag göra, kanske även filar bort varannan kugg så det blir en "crash box", funkar det bra? jag menar, gör det mycket nytta jämfört med att bara plocka bort syncringarna?

Tacksam för svar :)
//jonathan
har med intresse läst era frågor o svar om växellådornas hållbarhet olika ideer mm bara en tanke är det ingen som kollat växellådornas hållbarhet o modeller från lätta lastbissidan typ iveco sprinter o dyl. bara en tanke där kan man säkert hitta en låda för en sportstyver som garanterat tål höga effektuttag
problemet jag kan tänka mig är väl att växellägena kanske är lite "konstiga" på dem.. men allt går ju att lösa :)
Jonathan Berglund

"Power Is Nothing, Without Control.."
skogis
För mycket laddtryck
Inlägg: 268
Blev medlem: tor mar 27, 2008 7:56 am
Ort: Uppsala

Inlägg av skogis »

ingen som kör med bmw e39 m5 v8 lådan 6vxl som heter s6s 420g ? folk påstår att det är samma låda som supra o dom verkar ju fungera bra då dom åker med 1000?
axeln är stor o grov splinsad, går det att få tag i lamellet??
Niklas Sandström
För mycket laddtryck
Inlägg: 449
Blev medlem: ons jan 20, 2010 7:51 am
Ort: Kalix

Inlägg av Niklas Sandström »

skogis skrev:ingen som kör med bmw e39 m5 v8 lådan 6vxl som heter s6s 420g ? folk påstår att det är samma låda som supra o dom verkar ju fungera bra då dom åker med 1000?
axeln är stor o grov splinsad, går det att få tag i lamellet??
Samma låda sitter även på M3 E36 3,2 och har då smala axeln.
Användarvisningsbild
mh
Forumsberoende
Inlägg: 668
Blev medlem: ons apr 19, 2006 5:13 pm
Ort: västerås

Inlägg av mh »

Magnus Helin 0707816992
Skriv svar