Mikuni förgasare till salu?
-
- För lite laddtryck
Mikuni förgasare till salu?
Håller på att bygga en m10 motor som ska rallycross i sommar.
Hade tänkt ha weber 48:or på den, men...
Mikinu verkar ju bara så mycket lättare att jobba med och konstruktionen är inte 20-25år gammal...
Ni som vet något elle har tips hör av er...
MVH // Johan
Hade tänkt ha weber 48:or på den, men...
Mikinu verkar ju bara så mycket lättare att jobba med och konstruktionen är inte 20-25år gammal...
Ni som vet något elle har tips hör av er...
MVH // Johan
BMW...
- bmw02touring
- Forumsberoende
- Kontakt:
Vet inte vad som får dig att tro att Mikuni skulle vara lättare än weber, dellorto.
Tror tvärt om att Weber är lättast, därefter dellorto och sedan solex, mikuni.
Men det är ju bara min åsikt.
Tror tvärt om att Weber är lättast, därefter dellorto och sedan solex, mikuni.
Men det är ju bara min åsikt.
Niclas Carnesköld
Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
-
- För lite laddtryck
Har för mig det finns en firma som har annons på blocket med såna.
När jag höll på med min b20 snurra jag hade så tyckte jag mikuni var bra mkt enklare, mkt mindre saker att hålla reda på som måste lira med varandra.
Fast, när jag tänker efter vet jag inte om d va mikunisar, hade tagits ifrån en snöskoter årsm. -99 av något märke jag inte minns.
När jag höll på med min b20 snurra jag hade så tyckte jag mikuni var bra mkt enklare, mkt mindre saker att hålla reda på som måste lira med varandra.
Fast, när jag tänker efter vet jag inte om d va mikunisar, hade tagits ifrån en snöskoter årsm. -99 av något märke jag inte minns.
Håller med DruTTeN, Inget slår skön sången från Webrar!
Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
-
- Forumsberoende
en annan sak med mekuni gasare är att dom är oftast väldigt känsliga mot bränsletryck då dom vanligen oftast bara har självtryck från tanken
sen måste man hitta gasare i rätt storlek och de kan vara lite svårt och oftast är dom dyra
mukini 40 är för små för en rejält trimad tex 2150 men hittar man tex 45 så räcker dom lite längre
sen måste man hitta gasare i rätt storlek och de kan vara lite svårt och oftast är dom dyra
mukini 40 är för små för en rejält trimad tex 2150 men hittar man tex 45 så räcker dom lite längre
-
- För lite laddtryck