Hej! Jag kommer från Norge.
Min bruks-bil är en turbo konverterad golf II 1,3.
Haltech F9 sprut, turbo från 97 mercedes E300TD(en KKK historia) IC från mercedes Vito, ett hemsnickrad grenrör och svarvade kolvar.
Min "bus-bil" är en 73. AMC Hornet hatchback som skal turbokonverteras.
Fikk bilen ihop i sommras med en trimmad 360 motor(11:1 kolvar, torker innsug, holley 750dp, headers,portade toppar och en 282/292 grader kam med 0,496/0,521" lyft) den gikk hyfsad men turbo suget blev för stort
Nya motorn får vev och stakar från en AMC 401 motor så den blir på 387 cu.in.
Joakim "jokke" Røed
Jag bor strax utanför Oslo. Har lärt lite Svenska på Zatzy och Svensk TV...
Trävligt forum det här!
Ett crappy foto på min hornet
Liten video av motorrum
http://home.online.no/~tom-roee/artimag ... /motor.mpg
Tyvär var inte MSD tänd-systemet monterad på filmen så motorn fuskade över 5000rpm(mallory dubbelstift fördelare suger hårdt!!)
http://home.online.no/~tom-roee/artimag ... hornet.mpg
Trävligt forum det här!
Ett crappy foto på min hornet
Liten video av motorrum
http://home.online.no/~tom-roee/artimag ... /motor.mpg
Tyvär var inte MSD tänd-systemet monterad på filmen så motorn fuskade över 5000rpm(mallory dubbelstift fördelare suger hårdt!!)
http://home.online.no/~tom-roee/artimag ... hornet.mpg