Ska du ha en förgasare och typ 180hk så skulle jag försöka slipa till nålen, däremot om du ska ha mer effekt eller dubbla förgasare så skulle jag välja dopning eller pitå/piteå vad det nu heter, är väll samma sak? (pitårör brukar väll bara ha ett hål i sig som man sedan vrider mer eller mindre i flödesriktningen, röret på mina skisser är överdrivet stort, man får testa sig fram med storlek tills det blir lagom flöde på alla varv & ladd, optimalt blir det aldrig hur man än gör dvs lika optimalt som ett sprut). Däremot kan man få ut mer effekt me dopning eftersom man leder in ett högre tryck i flottörhuset än vad det är inne i förgasaren och därmed får in extra soppa vid högre ladd.hej skulle ni föredra att trycksätta en strombergare (175cd) med slipad nål eller piteå rör? har lusläst igenom denna artikel och tycker att det verkar vara mycket bättre att köra piteå rör! men skall man fortfarande ha lufttillförsel ner till flottörhuset i tryckboxen när man kör piteå?
Det finns en kanal ner i flottörhuset på dellorto o weber oxå, tror det brukar vara ett hål mot tryckboxen?Man jag undrar om man ska tryck sätta weber, är det på samma sätt? Jag har kollat runt på forumet och de enda jag har hittat är att den behöver plastflottrörer och anslutning till vaccum.
Om man inte har övertryck i flottörhuset som inne i förgasaren kommer bränslet aldrig "sugas in" i motorn?