Insprutning, Tändsystem och Elektronik
Moderator: backeliten
R 16v
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 81 Blev medlem: mån feb 14, 2005 2:21 pm
Ort: Skogen
Inlägg
av R 16v » sön maj 22, 2005 8:56 pm
jag ska väll tillägga att det är till en trimmad förgasar b20 jag ska ha det
//Richard
caterpillar
Forumsberoende
Inlägg: 3844 Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
Ort: nord-norge, TROMSØ
Inlägg
av caterpillar » sön maj 22, 2005 9:05 pm
funke som F***
stifttenning er UHR gammalt
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
R 16v
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 81 Blev medlem: mån feb 14, 2005 2:21 pm
Ort: Skogen
Inlägg
av R 16v » sön maj 22, 2005 9:08 pm
ok nån mer som har erfarenhet av det har tändsystemet???
fizz
För mycket laddtryck
Inlägg: 396 Blev medlem: fre nov 26, 2004 8:55 pm
Ort: Kumla/Örebro
Kontakt:
Inlägg
av fizz » sön maj 22, 2005 9:30 pm
vad ska du ha det till?
i mitt tycke finns det en bra anledning att byta, och det är att du tycker det är jobbigt att byta brytare och kondensator en gång om året ...
(visst, det finnns små (icke mätbara) skillnader i gång, kallstartsegenskaper, bränsleförbrukning osv. men för 1800 spänn kan man köpa mkt soppa och brytare..)
Older and YZer ....
R 16v
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 81 Blev medlem: mån feb 14, 2005 2:21 pm
Ort: Skogen
Inlägg
av R 16v » mån maj 23, 2005 4:13 pm
fler kommentarer...
är det nån som kör med det???
marmander
Forumsberoende
Inlägg: 1560 Blev medlem: tis dec 16, 2003 11:50 pm
Ort: Torestorp
Kontakt:
Inlägg
av marmander » mån maj 23, 2005 6:34 pm
jag har kört med det och bilen blir en helt annan jämfört med brytare.
tror dock att ignitor 2 är mer prisvärt. finns på vw-custom speed parts.
Det finns bara lösningar....
MVH/
Simon
fizz
För mycket laddtryck
Inlägg: 396 Blev medlem: fre nov 26, 2004 8:55 pm
Ort: Kumla/Örebro
Kontakt:
Inlägg
av fizz » mån maj 23, 2005 6:59 pm
ignitor köper man lämpligast på Summitracing ...
~$70 för Igintor 1 och ~$110 för Ignitor 2 ...
(har faktiskt det på Unimogen, men tycker inte det är värt pengarna det kostar i sverige ....)
Older and YZer ....
R 16v
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 81 Blev medlem: mån feb 14, 2005 2:21 pm
Ort: Skogen
Inlägg
av R 16v » mån maj 23, 2005 10:02 pm
marmander skrev: jag har kört med det och bilen blir en helt annan jämfört med brytare.
tror dock att ignitor 2 är mer prisvärt. finns på vw-custom speed parts.
vad blir skillnaden då???
marmander
Forumsberoende
Inlägg: 1560 Blev medlem: tis dec 16, 2003 11:50 pm
Ort: Torestorp
Kontakt:
Inlägg
av marmander » mån maj 23, 2005 11:50 pm
142 73.a skrev: marmander skrev: jag har kört med det och bilen blir en helt annan jämfört med brytare.
tror dock att ignitor 2 är mer prisvärt. finns på vw-custom speed parts.
vad blir skillnaden då???
motorn går mkt jämnare, blir starkare, svarar bättre på gasen och drar mindre soppa
Det finns bara lösningar....
MVH/
Simon
Axel
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 1027 Blev medlem: fre aug 27, 2004 8:26 pm
Ort: Knivsta
Kontakt:
Inlägg
av Axel » tis maj 24, 2005 9:30 am
jag har kört med Ignitor 1, och den tillhörande flamethrowertändspolen, och det funkade suveränt.
Axel Wall
R 16v
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 81 Blev medlem: mån feb 14, 2005 2:21 pm
Ort: Skogen
Inlägg
av R 16v » tis maj 24, 2005 4:17 pm
ok då vet jag lutar åt att jag köper ett ignitor 2 system,
tackar för hjälpen
pucco
För lite laddtryck
Inlägg: 8 Blev medlem: tor dec 29, 2005 1:25 am
Ort: Tullinge
Kontakt:
Inlägg
av pucco » tor dec 29, 2005 4:23 pm
Jag hade luminition på min gamla b20, det funkade kanon, aldrig en misständning, startade alltid direkt. Bolt on, inga krångligheter.