Rakställd B230FK problem!
Rakställd B230FK problem!
Ska ha ner min B230FK-95 i amazonen, ska köra med B20ins oljepump och tråg! Trodde jag! Köpte en pump ifrån kg trimmning någon fullflödes till B20, Denna tog emot i veven!, så vi slipade lite på kanten(På oljepumpen) men det gick ändå inte!....Sen idag fick jag hem en original pump till B20 och den gick i också Ja då känns det tungt!
Hur har ni gjort som kör med Rakställda B230 Motorer?
Hur har ni gjort som kör med Rakställda B230 Motorer?
hmm ska ju funka, hur tog den emot veven? det går inte lägga nån slags distans?
det ska iaf inte vara några problem att sätta B20 pump/tråg på B21/23 motorerna, men det är ju kanske lite annorlunda gjutet block till b230, ärligt talat har jag inte hört nån med B20 tråg på 230 motorn, en gammal jobbarpolare hade en 230 motor i sin 140 men han körde me orginaltråg & kapade ur balken under motorn istället, trist när det klöddar hoppas det löser sig!
det ska iaf inte vara några problem att sätta B20 pump/tråg på B21/23 motorerna, men det är ju kanske lite annorlunda gjutet block till b230, ärligt talat har jag inte hört nån med B20 tråg på 230 motorn, en gammal jobbarpolare hade en 230 motor i sin 140 men han körde me orginaltråg & kapade ur balken under motorn istället, trist när det klöddar hoppas det löser sig!
Testade att göra distansbrickor under oljepumpen men den går i ändå! fan så surt säger jag bara... Nån som har nån ide?larsat skrev:hmm ska ju funka, hur tog den emot veven? det går inte lägga nån slags distans?
det ska iaf inte vara några problem att sätta B20 pump/tråg på B21/23 motorerna, men det är ju kanske lite annorlunda gjutet block till b230, ärligt talat har jag inte hört nån med B20 tråg på 230 motorn, en gammal jobbarpolare hade en 230 motor i sin 140 men han körde me orginaltråg & kapade ur balken under motorn istället, trist när det klöddar hoppas det löser sig!
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 151
- Blev medlem: sön mar 15, 2015 5:45 pm
- Ort: södre skåne duett. capri mk1. ferrari. hundkoja. HD. o 1 katt
Re: Rakställd B230FK problem!
det tar lite tid, men den som väntar .................
Re: Rakställd B230FK problem!
Det där måste nog vara årtiondets! Men usch vad gammal man börjar bli...
//MartinL
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Rakställd B230FK problem!
om du skrollar ned tilbaka i tiden nått år här så hittar du bilder och text https://www.facebook.com/swedishracingmotors/
mvh jens
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Rakställd B230FK problem!
klipper ut från facebook
så här kan ett fungerande tråg ut till en rakställd B230 med ombyggt B20 tråg och pump. röret är ett 8mm förlängt B230 med ett rör (12.6mm inv dim) som pressats och epoxy limats fast. pumpen är slipad lite närmast vevaxel motvikten. kom ihåg att olje stickans längd inte stämmer längre (korta den ca 20mm då blir max på stickan ungefär samma som på en B20 och ca 30mm under trågpackningen . extra skvalp plåtar har svetsas fast. bygg tid ca 7timmar. pris ca 2800kr+moms. mvh jens
så här kan ett fungerande tråg ut till en rakställd B230 med ombyggt B20 tråg och pump. röret är ett 8mm förlängt B230 med ett rör (12.6mm inv dim) som pressats och epoxy limats fast. pumpen är slipad lite närmast vevaxel motvikten. kom ihåg att olje stickans längd inte stämmer längre (korta den ca 20mm då blir max på stickan ungefär samma som på en B20 och ca 30mm under trågpackningen . extra skvalp plåtar har svetsas fast. bygg tid ca 7timmar. pris ca 2800kr+moms. mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1112
- Blev medlem: mån feb 11, 2008 8:49 pm
- Ort: Flisa, norge
Re: Rakställd B230FK problem!
testade själv med b20 pump (med spm stroker vev och stödgördel)
tog i veven som du säger.
slängde skiten och svetsade om en FK pump i stället
tog i veven som du säger.
slängde skiten och svetsade om en FK pump i stället
Re: Rakställd B230FK problem!
Slipade ner pumpen lite och vred den så mycket som bultarna tillät och då går den fri med några mm.
Skickat från min SM-J510FN via Tapatalk
Skickat från min SM-J510FN via Tapatalk