rolig lastbil

Tunga dieselfordon går också att överladda!
Walle_W
Lite mer laddtryck
Inlägg: 27
Blev medlem: ons dec 10, 2008 9:13 am
Ort: Gävle

Re: rolig lastbil

Inlägg av Walle_W »

kul med provbilar!

hade äran att få provköra R-serien långt innan den släpptes när Vikströms hade en provbil för många år sedan.

Det går rykten om att det cirkulerar "spionbilder" på en ny hytt från Volvo på nätet, nån som vet något om detta?
Det vore ju verkligen på tiden då nuvarande hytt lanserades 93-94 nångång :thumbdown:

Och nya FMX är ju rena skämtet.. En helt vanlig FM-hytt med lite annan plast på..
Om dom bara kunde räta upp A-stolparna så det blev lite utrymme i hytterna..

Får väl ursäkta min dåliga ton, men jag sitter i en Volvo FH16 med Globe-XL hytt från -09 och var precis in och kikade i en gammal 144 topline, den där gamla modellen med sängen i framkant i taket.. Kändes nästan som att kliva in i kyrkan :thumbright:
Användarvisningsbild
super7
Forumsberoende
Inlägg: 1680
Blev medlem: tis nov 11, 2003 1:23 am
Ort: Umeå

Re: rolig lastbil

Inlägg av super7 »

Är en ny volvo på G... :whistle: men när den släpps vet jag inte riktigt.
Behöver ni ha någonting svarvat , hör av er via PM
Henrik Bergstrand
För mycket laddtryck
Inlägg: 440
Blev medlem: tis jul 31, 2007 6:32 pm
Ort: Näsum

Re: rolig lastbil

Inlägg av Henrik Bergstrand »

Jo tack snälla! Börjar bli trött och pressa samma jävla detaljer hela tiden..
Ryker det inte svart är det inte intressant!
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6036
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Re: rolig lastbil

Inlägg av Steve »

Det går en maskerad Volvo timmerbil här med nya hytten, har varit bild på den i Trailer och jag tror det fanns en bild på en likadan i nyaste Trailer
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
Användarvisningsbild
Nicklas Eriksson
Forumsberoende
Inlägg: 864
Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
Ort: Norrbotten
Kontakt:

Re:

Inlägg av Nicklas Eriksson »

duett_b230 skrev:vi har en 96as scania 500 143a timmerbil som det sällan är nå fel :thumbright:
Själv körde jag 96:as torpedare scania 143:a 420 timmerbil. Slutet av 143 serien byggde Scania för bra. De är ju odödliga. Den dade passerat 175 000 mil då jag slutade.

Roligt med provbilar :)
ante242
Lite mer laddtryck
Inlägg: 25
Blev medlem: mån jun 01, 2009 10:09 pm
Ort: Norrköping

Re: rolig lastbil

Inlägg av ante242 »

http://www.trailer.se/news.php?id=7032" onclick="window.open(this.href);return false;
Andreas Nilsson Norrköping
Användarvisningsbild
Fagervall
För mycket laddtryck
Inlägg: 476
Blev medlem: tor jan 26, 2006 3:48 pm
Ort: Boden

Re: rolig lastbil

Inlägg av Fagervall »

Pekka visst är grusbilschaffisar riktiga lastbilschaufförer, de jag menar är de som kör terminal till terminal, de kan inte backa, om de inte får ställa upp sig helt raka först =)
Det är okej att misslyckas, men inte okej att ge upp
lille-skutt
För mycket laddtryck
Inlägg: 196
Blev medlem: tor nov 23, 2006 12:20 pm
Ort: ljungby

Re: rolig lastbil

Inlägg av lille-skutt »

grusbilschaffisar är INTE riktiga chaffisar, ligga å köra jigg BLAAH!! som ett förvuxet personbils ekipage...

Timmerkuskar å snubbar som kör skogsflis med krokbil å släp är mer eller mindre dom enda som faktiskt KAN backa redigt å långt med fullt lass på en tajt grusväg å fullt lass!

Allt under 24m är pussykörning, sj kör ja förviss nu terminalkörning med ett link-ekipage (25.25+moms) å de e min själ inte direkt lättmanövrerat vid backning å ni som tjatar emot har aldrig testat köra nått med 11m dragstång (linken) med obefintligt överhäng både på link å bil...

Just de - SCANIA är de enda som gäller, tystare å skönare bilar får man leta efter, brutalt vrid redan från tomgång å inte som moped-volvona som tvärdör under 1200rpm!

That´s my cup of tea..
learning by trail and error
pekka kiiskilä
Lite mer laddtryck
Inlägg: 26
Blev medlem: sön mar 26, 2006 11:30 pm
Ort: Vara (Helås)

Re: rolig lastbil

Inlägg av pekka kiiskilä »

Dethär blev ju en rolig tråd hehe,

Volvo FH16 bilen ska säljas och en ny Scania är beställd det blir tydligen automatlåda? Jag har inte kört någon tung bil med automat,

Åkeriet har just nu en Scania och en Volvo båda bilarna är tridem det är vissa skilnader= Volvon styr bättre och är något tystare i hytten och att den går att köra fortare med det är dom ända fördelarna med Volvon och Volvons hytt är tydligen inte gjord för dåliga grusvägar eftersom den blir helt stum Volvos egna tekniker har åkt med i bilen flera dagar med sina datorer inkopplade dom har bytt delar mm men utan resultat,

Tack för att Scania vet hur en bil ska byggas och själv är jag mkt svag för dom äldre bilarna från 50-70 talet= har renoverat en Scania Vabis LS71 1956 och en Scania Vabis L51 1959 dom två är färdigrenoverade så nu är bil nr tre påbörjad LBS 76 1967 Bulldog som ska vara färdig om två år.
smidy
För mycket laddtryck
Inlägg: 292
Blev medlem: tor jan 07, 2010 7:01 pm
Ort: Åland

Re: rolig lastbil

Inlägg av smidy »

kör mercedes econic 2633 sopbil med allison automat (kanske inte så tung då......) skulle inte vilja byta tillbaka till manuell igen...men hållbarheten på lådorna är väl sådär....förra bilen jag körde, också en econic(minns ej modellnr) med allison, den rasade lådan vid 320 000km, den jag kör nu rasade lådan redan vid 140 000km. första lådan fick mekaniska fel, den jag kör nu sprack värmeväxlaren i och lådan gillade inte kylvatten i oljan...men sålänge skiten fungerar är det guld utom då man kör fast sig, helt omöjligt att gunga och sega på samma sätt som med manuell. men en låda på en sopbil har väl växlat motsvarande en milj km på en stockbil vid 100 000km :hihi:
Blådåren
För mycket laddtryck
Inlägg: 192
Blev medlem: tor jun 08, 2006 1:59 pm
Ort: Hedekas,centrala storskogen

Re: rolig lastbil

Inlägg av Blådåren »

Skulle vilja se en vanlig terminal-chaffis fixa denna vändning på samma ställe...
http://www.youtube.com/watch?v=KMyFUGdRjUY" onclick="window.open(this.href);return false;

timmerbil , då får man kunna köra !! :D :wink:
Bilar utan turbo SUGER !!
smidy
För mycket laddtryck
Inlägg: 292
Blev medlem: tor jan 07, 2010 7:01 pm
Ort: Åland

Re: rolig lastbil

Inlägg av smidy »

har väl inget med backning att göra men lite fränt är det http://www.youtube.com/watch?v=qjcND5kvAyQ" onclick="window.open(this.href);return false; jobbade på ena åkeriet som figurerar i filmen för många år sedan, en av kolegorna "sportade" med att dra 3 långsläp från denna hamn till terminalen ca40km allmän väg.....lagligt så det förslår....men helt klart tidsbesparande :-)
Skriv svar