240 axel på 140 TEGNING
- Roger Berglund
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1860
- Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt:
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!
För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja
Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor
Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!
För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja
Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor
Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 322
- Blev medlem: fre jan 13, 2006 11:26 am
- Ort: Umeå
- Kontakt:
Hade visst ritningen liggandes på min bärbara.
En plånboksvänlig approach till bilhobbyn:
https://www.youtube.com/c/NaltabalubasRacing
https://www.youtube.com/c/NaltabalubasRacing
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 3844
- Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
- Ort: nord-norge, TROMSØ
- Landa_in_Racing
- Forumsberoende
- Inlägg: 811
- Blev medlem: tis dec 04, 2007 8:24 pm
- Ort: Södra Dalsland
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 3844
- Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
- Ort: nord-norge, TROMSØ
NEI... det går inte.. her er 240 axeln koplett montert, husk at det er tommer( inch) i 140 å 10mm på bremseslangene til 240.... læs topic...Landa_in_Racing skrev:lyfter denna tråd lite, är lite nyfiken på bromsoken bak.
Det går inte att använda 140:n bromok om jag förstod rätt? hade ju varit mkt enklare.
samt handbromsen, går det att behålla 140:ns orginal hansbromsspak och bara koppla på wiren?
MVH Ándreas
bonus..handbroms i midten å krenghammer bak!!!!!
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
Re: 240 axel på 140 TEGNING
Lyfter denna lite igen. Lite intresserad av vad dom dubbla måtten på den övre skissen är.
Hur är det tänkt liksom?
Tackar på förhand.
Hur är det tänkt liksom?
Tackar på förhand.
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 3844
- Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
- Ort: nord-norge, TROMSØ
Re: 240 axel på 140 TEGNING
det er 2 stk. det viser seg att dom inte er like...bilen var krokkad, når ja fikk den.... så det er 2 forsjellige reaksjonstag... dom burde vel vært like kansje.. altså en høyre å en venstre.... å panhardstaget nederst på tegninge.som er laget av en dampledning( tjokk i godset)
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
Re: 240 axel på 140 TEGNING
Okej tack så mycket för svaret.
Ska försöka knåpa ihop nått av ritningarna.
Ska även försöka få dom någorlunda ställbara så man kan justera pinjongvinkeln en aning.
Ska försöka knåpa ihop nått av ritningarna.
Ska även försöka få dom någorlunda ställbara så man kan justera pinjongvinkeln en aning.
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 3844
- Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
- Ort: nord-norge, TROMSØ
Re: 240 axel på 140 TEGNING
slik som ja laget dom, så ble pinjongvinkeln ca 2 gr nedåt; som det ska være...matrial som anvends er da ORGINALE gamle panhardstag 1967-1972, da ble det ingen sjøt på dom...( kan sikkert produsere dom med justering på, men da ser dom INTE orginal ut, for besikningsmannen)
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 3844
- Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
- Ort: nord-norge, TROMSØ
Re: 240 axel på 140 TEGNING
noen som inte fatter hvordan dette ble til; prod, spørr gjærne
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 3844
- Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
- Ort: nord-norge, TROMSØ
- Cpt Tuttle
- Forumsberoende
- Inlägg: 1833
- Blev medlem: fre jul 15, 2005 10:57 pm
- Ort: Kalix
- Kontakt:
Re:
Båda sakerna går. Kört så själv på en 164 i flera år.Landa_in_Racing skrev:lyfter denna tråd lite, är lite nyfiken på bromsoken bak.
Det går inte att använda 140:n bromok om jag förstod rätt? hade ju varit mkt enklare.
samt handbromsen, går det att behålla 140:ns orginal hansbromsspak och bara koppla på wiren?
MVH Ándreas
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 3844
- Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
- Ort: nord-norge, TROMSØ
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 72
- Blev medlem: sön nov 07, 2010 11:23 am