Dellorto, Weber, trycka eller suga?
Toad
För lite laddtryck
Inlägg: 5 Blev medlem: tor sep 15, 2005 4:37 pm
Ort: Burträsk
Inlägg
av Toad » mån jan 09, 2006 5:50 pm
140ttic skrev: den skruvas fast invändigt bara. inga klurigheter..
Okej, så du kommer åt att skruva via hålet/röret där som går till turbon?
Senast redigerad av
Toad den ons jan 11, 2006 9:20 pm, redigerad totalt 1 gånger.
/ Volvo 142 -71 Blå-met.
henkeboi
Forumsberoende
Inlägg: 1217 Blev medlem: ons aug 25, 2004 1:37 pm
Ort: Nyköping
Inlägg
av henkeboi » mån jan 09, 2006 9:54 pm
japp..lednyckel
Foffe
För mycket laddtryck
Inlägg: 374 Blev medlem: ons apr 20, 2005 2:05 pm
Ort: Näsåker
Inlägg
av Foffe » tis jan 10, 2006 7:52 pm
de skulle va se likt om man stoppa in handen plenume å fastna
henkeboi
Forumsberoende
Inlägg: 1217 Blev medlem: ons aug 25, 2004 1:37 pm
Ort: Nyköping
Inlägg
av henkeboi » ons jan 11, 2006 4:40 pm
Foffe skrev: de skulle va se likt om man stoppa in handen plenume å fastna
jajsen
För mycket laddtryck
Inlägg: 263 Blev medlem: ons jan 11, 2006 9:08 pm
Ort: Trollhättan
Inlägg
av jajsen » ons jan 11, 2006 9:11 pm
bra tråd, finns det nån möjlighet att täta choken? så man fortfarande kan använda den alltså, kanske inte behövs om bilen bara används sommartid,
mvh Erik Jakobsson
henkeboi
Forumsberoende
Inlägg: 1217 Blev medlem: ons aug 25, 2004 1:37 pm
Ort: Nyköping
Inlägg
av henkeboi » tor jan 12, 2006 12:13 pm
jajsen skrev: bra tråd, finns det nån möjlighet att täta choken? så man fortfarande kan använda den alltså, kanske inte behövs om bilen bara används sommartid,
mvh Erik Jakobsson
ja då får man använda skruvar i hålen..
jajsen
För mycket laddtryck
Inlägg: 263 Blev medlem: ons jan 11, 2006 9:08 pm
Ort: Trollhättan
Inlägg
av jajsen » tor jan 12, 2006 1:54 pm
i vilka av hålen?
mvh Erik Jakobsson
vinkelkapen
För mycket laddtryck
Inlägg: 270 Blev medlem: ons jan 11, 2006 10:01 pm
Inlägg
av vinkelkapen » tor jan 12, 2006 10:04 pm
jag tänkte på lite grejer kan det vara bättre med spetsigare nål än annars och så undrar jag varför man slipar den och det gamla spjäll axeln där kan man ta bort den? så man kan öka flödet yterligare eller är det bortkastad tid?
e34 m20b25 turbo @1bar
henkeboi
Forumsberoende
Inlägg: 1217 Blev medlem: ons aug 25, 2004 1:37 pm
Ort: Nyköping
Inlägg
av henkeboi » fre jan 13, 2006 3:53 pm
jajsen skrev: i vilka av hålen?
mvh Erik Jakobsson
Alla hålen
henkeboi
Forumsberoende
Inlägg: 1217 Blev medlem: ons aug 25, 2004 1:37 pm
Ort: Nyköping
Inlägg
av henkeboi » fre jan 13, 2006 3:57 pm
vinkelkapen skrev: jag tänkte på lite grejer kan det vara bättre med spetsigare nål än annars och så undrar jag varför man slipar den och det gamla spjäll axeln där kan man ta bort den? så man kan öka flödet yterligare eller är det bortkastad tid?
man slipar nålen för att öka mängden bränsle när trotteln står i öppet läge.
det går utmärkt att ta bort spjällaxeln men då är det svårt att montera själva spjället. (???) klart det är bra med mer flöde, bortkastad tid..hm tja det är upp till dej.
jajsen
För mycket laddtryck
Inlägg: 263 Blev medlem: ons jan 11, 2006 9:08 pm
Ort: Trollhättan
Inlägg
av jajsen » fre jan 13, 2006 5:14 pm
140ttic skrev: Alla hålen
OK, men om amn sätter skruvar i alla hålen så kommer ju choken inte funka eller?
mvh Erik jakobsson
henkeboi
Forumsberoende
Inlägg: 1217 Blev medlem: ons aug 25, 2004 1:37 pm
Ort: Nyköping
Inlägg
av henkeboi » fre jan 13, 2006 5:43 pm
jajsen skrev: 140ttic skrev: Alla hålen
OK, men om amn sätter skruvar i alla hålen så kommer ju choken inte funka eller?
mvh Erik jakobsson
exakt, original choke kan aldrig fungera som den ska när man överladdar.
jajsen
För mycket laddtryck
Inlägg: 263 Blev medlem: ons jan 11, 2006 9:08 pm
Ort: Trollhättan
Inlägg
av jajsen » fre jan 13, 2006 7:47 pm
OK varför skrev du inte det istellet då?
ja va ju ute efter ett sett att få choken att funka även om man tryckte igenom görgasaren, inte ett annat sätt att täta den.
mvh Erik Jakobsson
henkeboi
Forumsberoende
Inlägg: 1217 Blev medlem: ons aug 25, 2004 1:37 pm
Ort: Nyköping
Inlägg
av henkeboi » fre jan 13, 2006 8:31 pm
jajsen skrev: OK varför skrev du inte det istellet då?
ja va ju ute efter ett sett att få choken att funka även om man tryckte igenom görgasaren, inte ett annat sätt att täta den.
mvh Erik Jakobsson
jaha!...ja det gör man lättast genom att montera en kallstartsspridare på insuget.
Daniel Bjälevik
Forumsberoende
Inlägg: 1014 Blev medlem: lör apr 10, 2004 9:50 am
Ort: Kungsör/västmanland
Kontakt:
Inlägg
av Daniel Bjälevik » tis jan 31, 2006 5:47 pm
Hur skiljer sig choken på R-sport fuggarna då? har en ligandes i garaget men har inte klurat nå nämdvärt på det?