Hei, fikk et noe snodig resultat da jeg bremsa bilen.. noe rar kruve og?
231hk & 418,2nm @ 1,44 bar?
b21et @ 2,2
530 med A kam
portat 940 grenrør
b230ft innsug
VEMS sprut
turbonetics t3/t4 hybrid steg5 eksos, ar 63 450hk spec
bremsa 219hk @ 0,73 bar før med en 405 topp som var små pusset i kanalene med en gruppe a t5 race kam som var skrot.
og en ventil ble bøyd så jeg bytta hele toppen. WG fjæren var for slapp så fikk ikke opp større ladd.
bromsning 240 turbo
bromsning 240 turbo
242 Turbo
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
Re: bromsning 240 turbo
Du skulle behöva en betydligt bättre topp.
530 topparna är inge vidare på att flöda som standard.
Men lägger man ner lite tid på dom räcker dom långt.
En som jag gjort har bromsat 574whp.
530 topparna är inge vidare på att flöda som standard.
Men lägger man ner lite tid på dom räcker dom långt.
En som jag gjort har bromsat 574whp.
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: bromsning 240 turbo
inte bara toppen som är problemet med det extremt korta registret skulle jag säga.
denna B20 motor är byggd av skrot och med 6.8:1 i kompa men den har fullt tryck vid 4000 sen max rpm vid 8200rpm. lite lägre laddtryck bara (ca 1.30bar)
dyno papper vid 1.3bar. rätt brett register eller? den håller i sig skapligt ändå till varvstoppet vid 8000rpm men vi varvade inte så mycket här. speciellt vrid kurvan är frän
röd är effekt
turkos är vrid
blå är rpm
denna B20 motor är byggd av skrot och med 6.8:1 i kompa men den har fullt tryck vid 4000 sen max rpm vid 8200rpm. lite lägre laddtryck bara (ca 1.30bar)
dyno papper vid 1.3bar. rätt brett register eller? den håller i sig skapligt ändå till varvstoppet vid 8000rpm men vi varvade inte så mycket här. speciellt vrid kurvan är frän
röd är effekt
turkos är vrid
blå är rpm
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- Topplocks-guru
- Inlägg: 6965
- Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
- Ort: Lund
- Kontakt:
Re: bromsning 240 turbo
Varför har du dubbla varvtal? X axeln är varvtal, varför en kurva med varvtal?
Blir inte de andra kurvorna konstiga då?
Erland
Blir inte de andra kurvorna konstiga då?
Erland
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: bromsning 240 turbo
det är för att kunna se exakt varv i siffer form bland de andra siffrorna uppe i högra hörnet.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/