Delningen på mattor ?
Delningen på mattor ?
Har smått börjat grubbla över att bygga om skotern och dit med en längre matta Skotern är en GAMMAL Polaris indy trail 500 -87 men det är inte så väsentligt utan vad jag funderar över är hur man mäter den sk delningen på skotermattor ?? att den räknas i tum har jag nästan listat ut
J-O Arthursson
PV 444 -53 CSB projekt
Austin Cambridge projekt Såld till en pensionerad Scaniaförsäljare från Skellefteå
http://www.garaget.org/?car=52087 (Frugans Bubbla)
Kolla gärna detta Volvo V8 forum http://v8volvo.forum24.se/v8volvo.html" onclick="window.open(this.href);return false;
PV 444 -53 CSB projekt
Austin Cambridge projekt Såld till en pensionerad Scaniaförsäljare från Skellefteå
http://www.garaget.org/?car=52087 (Frugans Bubbla)
Kolla gärna detta Volvo V8 forum http://v8volvo.forum24.se/v8volvo.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Delningen på mattor ?
Delningen mäts från center på kammen till center på nästa kam. I princip alla Polaris från mitten på -80 talet och framåt har en delning på 2,52 tum.
Re: Delningen på mattor ?
Tackar Trodde att det hade nåt att göra med "hålen" och avstånd mellan dom
J-O Arthursson
PV 444 -53 CSB projekt
Austin Cambridge projekt Såld till en pensionerad Scaniaförsäljare från Skellefteå
http://www.garaget.org/?car=52087 (Frugans Bubbla)
Kolla gärna detta Volvo V8 forum http://v8volvo.forum24.se/v8volvo.html" onclick="window.open(this.href);return false;
PV 444 -53 CSB projekt
Austin Cambridge projekt Såld till en pensionerad Scaniaförsäljare från Skellefteå
http://www.garaget.org/?car=52087 (Frugans Bubbla)
Kolla gärna detta Volvo V8 forum http://v8volvo.forum24.se/v8volvo.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Robert Markström
- Forumsberoende
- Inlägg: 2098
- Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
- Ort: Luleå
Re: Delningen på mattor ?
mät center - center mellan kuddarna som drivhjulen tar på. mellan kammarna har jag då aldrig hört att man skall mäta.
Din har nu 2.52 deln (64mm?) å typ alla polaris har det. även Brp. artic har även det men dom har även många maskiner
med 2.82 deln. även nån lynx som har 2.82.
Din har nu 2.52 deln (64mm?) å typ alla polaris har det. även Brp. artic har även det men dom har även många maskiner
med 2.82 deln. även nån lynx som har 2.82.
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 17
- Blev medlem: tis dec 06, 2011 3:51 pm
- Ort: Sundsvall
Re: Delningen på mattor ?
Du kan lätt hitta en 144" (365cm) matta med delning på 2,52 och 32mm kammar på blocket, folk mer eller mindre skänker bort dem då man gärna byter upp till 44mm eller högre kammar på nya maskiner.
Om du är osäker på om kammhöjden får plats så lägger du bara en kloss på 32mm på din befintliga matta och drar runt för att kolla frigången. Behövs mer plats kan du byta drivhjul till mindre... tex från 9tänder till 8tänder
Om du är osäker på om kammhöjden får plats så lägger du bara en kloss på 32mm på din befintliga matta och drar runt för att kolla frigången. Behövs mer plats kan du byta drivhjul till mindre... tex från 9tänder till 8tänder
- Robert Markström
- Forumsberoende
- Inlägg: 2098
- Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
- Ort: Luleå
Re: Delningen på mattor ?
får nog plats med 38 på dessa. kör själv indy : ) finns Ripsaw mattor i 32mm i kiruna. nya 1600kr ink frakt
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Re: Delningen på mattor ?
Har redan en högkamsmatta på den typ 25mm eller nåt sånt Problemet är väl att den fläktkylda 488:an ska orka dra mattan så jag sneglar smått efter en nyare/värre skoter. För att citera mina barn när jag sa att jag funderade på byta till en nyare skoter typ en 90 talare.
" Men Hallå !! Vi lever faktiskt i 2000 talet"
" Men Hallå !! Vi lever faktiskt i 2000 talet"
J-O Arthursson
PV 444 -53 CSB projekt
Austin Cambridge projekt Såld till en pensionerad Scaniaförsäljare från Skellefteå
http://www.garaget.org/?car=52087 (Frugans Bubbla)
Kolla gärna detta Volvo V8 forum http://v8volvo.forum24.se/v8volvo.html" onclick="window.open(this.href);return false;
PV 444 -53 CSB projekt
Austin Cambridge projekt Såld till en pensionerad Scaniaförsäljare från Skellefteå
http://www.garaget.org/?car=52087 (Frugans Bubbla)
Kolla gärna detta Volvo V8 forum http://v8volvo.forum24.se/v8volvo.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Robert Markström
- Forumsberoende
- Inlägg: 2098
- Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
- Ort: Luleå
Re: Delningen på mattor ?
dreva ner den till 2.0-1 typ 20-40 i drev. så orkar den bättre. är det dubbelgasare på den?
Hade en ganska slutrunkad 500 efi i min tidigare. funkade bra med 365x38x32 och 1.85-1 i drev.
men skillnaden med vässad rotax 670 går inte jämnföra, åker ikapp & ibland även ifrån 800or : )
Nu planeras även drevning till 2.2-1 så den blir ännu mer störd
Hade en ganska slutrunkad 500 efi i min tidigare. funkade bra med 365x38x32 och 1.85-1 i drev.
men skillnaden med vässad rotax 670 går inte jämnföra, åker ikapp & ibland även ifrån 800or : )
Nu planeras även drevning till 2.2-1 så den blir ännu mer störd
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban