Bestyckningsråd/hjälp weber 36/36

Varje frän turbomotor grundas på en frän sugmotor!
Användarvisningsbild
Rogge
Forumsberoende
Inlägg: 1624
Blev medlem: ons mar 02, 2005 2:51 pm
Ort: Ängelholm

Bestyckningsråd/hjälp weber 36/36

Inlägg av Rogge »

hej!

jag kör ju en b20 med planad topp, F-kam o weber 36:a o bilen går som en potta...
så nu har jag äntligen kollat upp vilka munstycken som sitter i den..

Halsring: Port 1 = 27 Port 2 = 27
Spridare: Port 1 = 4.5 Port 2 = 4.5
E-rör: Port 1 = F23 Port 2 = F23
Luftmunstycke: Port 1 = 200 Port 2 = 200
Huvudmunstycke: Port 1 = 145 Port 2 = 155
Lågfart: 55
Acc: 70
Nålventil: 175

om man kolla i KGs katalog så står det (när man har D/K el. KG10 kan o planad/steg 1 el 2 topp) att man ska "ha" (det står bestyckningsråd)

Halsring: Port 1 = 26 Port 2 = 27
Spridare: Port 1 = 4.5 Port 2 = 4.5
E-rör: Port 1 = F23/F30 Port 2 = F23/F30
Luftmunstycke: Port 1 = 210 Port 2 = 190
Huvudmunstycke: Port 1 = 145(135 på sommarn) Port 2 = 155
Lågfart: 47-50
Acc: 70
Nålventil: 175

kan det va nått å sträva efter?
Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet..
caterpillar
Forumsberoende
Inlägg: 3844
Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
Ort: nord-norge, TROMSØ

Inlägg av caterpillar »

:arrow: dcd 36, BYTT NÅLVENTIL til 2,5mm.om du tar sætet ut,kan det bores opp med batteri drillen.renjør nøye.JUSTER korrekt flottørhøyde....var det 6 eller 8 mm,er lenge siden ja jorde dette.
om motoren har døde punkt/drar lite ved div turtall;halsringar nr 26 gir betre dreimoment ved lavere turtall......halsring nr 27 ska stå i port 2,dom kan dreies opp,om en vil ha større(=mer luft=mer effekt)bruk 2 komp lim om du får hull i siden på dom. 200 luftdysene er for store ,pløv med 180. øker du halsringen ,må du reduser luftdysene.
huvedmunnstykker 155 i første trinn,å 160-180 i trinn 2.har kjørt med følgene: port 1- 27 port 2 32 :!: fikk prod en distanse bare.nålventil 250,luft 160 i tr 1,i trinn 2 135 pga 32 halsringen,ellers org e rør(f23)
en klassiker,forgassern er full av sand/sjit. bensinpumpen orker ikke mere,liten ingen funksjon.tenningsystemet virker dåli(har du montert blå borsch koil,demonter den å kast den,den er no skit) lav volt på dynamoen,da virker tenningen ÅSSÅ dåli. bruk singel elektrode tennstift,org helst det virker best :!:
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
Användarvisningsbild
Rogge
Forumsberoende
Inlägg: 1624
Blev medlem: ons mar 02, 2005 2:51 pm
Ort: Ängelholm

Inlägg av Rogge »

caterpillar skrev:BYTT NÅLVENTIL til 2,5mm.om du tar sætet ut,kan det bores opp med batteri drillen.renjør nøye.JUSTER korrekt flottørhøyde....var det 6 eller 8 mm,er lenge siden ja jorde dette.
nålventil 250 mao?

5mm flottörnivå har jag nu.. satsa på 6mm?
caterpillar skrev: om motoren har døde punkt/drar lite ved div turtall;halsringar nr 26 gir betre dreimoment ved lavere turtall......halsring nr 27 ska stå i port 2,dom kan dreies opp,om en vil ha større(=mer luft=mer effekt)bruk 2 komp lim om du får hull i siden på dom.

200 luftdysene er for store ,pløv med 180. øker du halsringen ,må du reduser luftdysene.

huvedmunnstykker 155 i første trinn,å 160-180 i trinn 2.
den går ju kasst under 2k rpm, så jag byter nog till 26ans halsring på 1:a steget, då ska jag väl inte miska luften pga, "øker du halsringen ,må du reduser luftdysene."

den dör om man trycker fullt från tomgång (öppnar 2:a steget) , troligvis pga att den dränks, så då måste jag ju ge den mindre soppa, eller mer luft, och om jag då har kvar 27ans halsring på 2:a steget så måste jag väl ha större luftmunstycken eller mindre bränslemunstycken

varför så stort bränslemunstycke i andra steget?
caterpillar skrev: har kjørt med følgene: port 1- 27 port 2 32 :!: fikk prod en distanse bare.nålventil 250,luft 160 i tr 1,i trinn 2 135 pga 32 halsringen,ellers org e rør(f23) en klassiker,forgassern er full av sand/sjit. bensinpumpen orker ikke mere,liten ingen funksjon.tenningsystemet virker dåli(har du montert blå borsch koil,demonter den å kast den,den er no skit) lav volt på dynamoen,da virker tenningen ÅSSÅ dåli. bruk singel elektrode tennstift,org helst det virker best :!:
vad körde du med för övrigt när du körde med denna bestyckning? (låter ganska extrem)

den är inte full av skit, pumpen är nyligen bytt, standardspolen sitter på (tror jag det är inte en blå bosch iaf) har ngk stift (BP6HS)
Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet..
caterpillar
Forumsberoende
Inlägg: 3844
Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
Ort: nord-norge, TROMSØ

Inlägg av caterpillar »

motorn DØR om den får for lite bensin åsså....det vil du merke om du skifter til 26 halsringen. men 2,50 NÅLVENTIL :arrow: MÅ DET VÆRE!
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
Skriv svar