keihin cvk 40 på saab h motor, i ford .bestyckningsfrågor

Dellorto, Weber, trycka eller suga?
eilert
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 61
Blev medlem: fre jul 27, 2007 9:29 am
Ort: filipstad

keihin cvk 40 på saab h motor, i ford .bestyckningsfrågor

Inlägg av eilert »

hejsan, har en ford fiesta 93a (folkrace) med en saab h motor från en saab 90 i...
en ganska standard motor i grunden, men med extraktorrör och förgasarbrygga från nån kawasaki 1000cc, kommer inte ihåg modell..
den startar och går men nu undrar jag, hur vet jag att bestyckningen är rätt i förhållande till min motor? köpte bryggan och monterade den men vet ju inget om munstycken osv... dessutom läste jag nånstans att man skulle behöva modda nån vakumkanal till trotteln.. om det gäller även mina? tacksam för svar och tips runt detta ämne då jag är rätt ny inom såna förgasare :D
loop
Forumsberoende
Inlägg: 1589
Blev medlem: tor apr 14, 2005 10:29 pm
Ort: Hässleholm

Re: keihin cvk 40 på saab h motor, i ford .bestyckningsfrågo

Inlägg av loop »

Koolt bygge! Den borde gå snålt med originalmunstycken. Märker du nåt av det?
JonathanBerglund
Lite mer laddtryck
Inlägg: 29
Blev medlem: fre jun 05, 2009 8:55 pm
Ort: örsjö
Kontakt:

Re: keihin cvk 40 på saab h motor, i ford .bestyckningsfrågo

Inlägg av JonathanBerglund »

åkte med keihin cvk 38 på en snäll h-motor i sommras, la igen ena hålet i trottlen (så den inte går upp lika lätt), flyttade upp nålen lite och borrade upp huvudmunstyckena till 2,3mm..
Samma förgasare sitter nu på en lite värre maskin (fortfarande 2,0l) och där bottnar nålarna/e-rören, för där så kör jag utan munstycken :)

Så lägg igen ena hålet och borra upp munstycket till 2,3-2,5mm borde vara ganska lagom :)

letar du inspiration så kan du ju alltid titta in på min facebooksida, där finns ett par bilder =)

//Jonathan
Jonathan Berglund

"Power Is Nothing, Without Control.."
eilert
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 61
Blev medlem: fre jul 27, 2007 9:29 am
Ort: filipstad

Re: keihin cvk 40 på saab h motor, i ford .bestyckningsfrågo

Inlägg av eilert »

loop: nja vet ju inte, har inte provkört den ännu pga att lådan låst sig men snart så :) men den startar snällt med choke, men misstänker att den blir att gå snålt på originalmunstyckena.. :)

jonathan: precis den sortens tips jag ville ha :) är det som e så skönt med denna sida, kvittar vilka infall man får så är det bara att fråga sig fram, alltid finns det nån som har provat :) hmm hur hittar jag dig på facebook då, skulle vara väldigt intressant :)

du kan ju iofs lägga till mig på facebook

http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=659774612" onclick="window.open(this.href);return false;
eilert
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 61
Blev medlem: fre jul 27, 2007 9:29 am
Ort: filipstad

Re: keihin cvk 40 på saab h motor, i ford .bestyckningsfrågo

Inlägg av eilert »

http://www.facebook.com/media/set/?set= ... =3&theater" onclick="window.open(this.href);return false;

fattade inte hur jag fick in bilden i tråden så länkar i stället... ingen motorbild, men bild på bilen från sista tävlingen säsongen -11
Skriv svar