vad menar du med en kanal som är 42mm? var är den 42mm? hur stor är den på andra ställen än där den är 42mm?Jens Gustavsson skrev:
hadde jag haft en billet topp med 47.5mm ventil plaserad rätt i förbränings rummet så hadde den då flödat kanse 270cfm/16mm och med max rpm på 8800rpm hadde den nog gett mest effekt med en canal på ca 42mm i full race utförande.
På vilket sätt ser "det dynamiska flödet" som du kallar det annorlunda ut i kanalen vid 6500 rpm än vid 8800 med samma effekt?Jens Gustavsson skrev: nu blir ju sanigen en annan då toppen och ventil och plaserigen och kanalens utformning blir starkt begränsande faktorer så flödet blir mycke lägre (185cfm) men då jag fortfarande vill få så hög effekt som möjligt på så höga rpm som möjligt så eftersträvar jag att ha arian så stor som möjligt så att iallafall den dynamiska värkliga hastigheten i canalen på höga motorvarv iallafall blir mer rätt än om jag skulle bygga allt effter flödet (33mm canal).
neppJens Gustavsson skrev: förstår du hur jag mena
Det förutspår att du tapppar effekt efter 0.6 mach i kanalen...Jens Gustavsson skrev: jag ska köra lite EA sen i kväll då ska du få höra skilnaden i hk som den förutspår.
mvh jensa[/quote][/list]