Jacobson_se Bromsbänks bygge. Last kontroll system
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 290
- Blev medlem: fre apr 01, 2005 3:06 pm
Jacobson_se Bromsbänks bygge. Last kontroll system
Gick och köpte en bromsbänksturbin av modellen Go Power D512 som jag tänkte bygga ett stativ och utrustning till så här kommer lite byggbilder mm.
Lite jobb i cad för att få något att gå efter.
Själva turbinen.
En bygg bild på bänken.
Väntar på lite mer saker från lasern för att kunna fortsätta med bygget.
/Christer
Lite jobb i cad för att få något att gå efter.
Själva turbinen.
En bygg bild på bänken.
Väntar på lite mer saker från lasern för att kunna fortsätta med bygget.
/Christer
Senast redigerad av jacobson_se den mån feb 03, 2014 7:05 am, redigerad totalt 1 gånger.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 290
- Blev medlem: fre apr 01, 2005 3:06 pm
Re: Jacobson_se Bromsbänks bygge
Mycket trevligt
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 290
- Blev medlem: fre apr 01, 2005 3:06 pm
Re: Jacobson_se Bromsbänks bygge
Har byggt om varvtalsgivaren till en GT1 med två tänder per varv istället för den induktiva med 60 tänder som satt orginal.
Även skruvat fast bromsen mot bänken.
Ska fortsätta imorgon med lite rörkoppling av vattnet och se om jag kan hänga upp en motor i bänken.
Om det är någon som har en 1 kubiks vattentank till salu i jönköpings-trakten så är jag intresserad.
/Christer
Även skruvat fast bromsen mot bänken.
Ska fortsätta imorgon med lite rörkoppling av vattnet och se om jag kan hänga upp en motor i bänken.
Om det är någon som har en 1 kubiks vattentank till salu i jönköpings-trakten så är jag intresserad.
/Christer
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 290
- Blev medlem: fre apr 01, 2005 3:06 pm
Re: Jacobson_se Bromsbänks bygge
har en 1,5kubiks dieseltank du kan få köpa för gratis om det går att använda?
finns dock i örebro.
finns dock i örebro.
Amazon -65 16v gt40 msII
camaro z28 -98
945 classic -98
aprilia rsv mille -00
Suzuki ls650 bobber -91
Yamaha sr500 -81
camaro z28 -98
945 classic -98
aprilia rsv mille -00
Suzuki ls650 bobber -91
Yamaha sr500 -81
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 290
- Blev medlem: fre apr 01, 2005 3:06 pm
Re: Jacobson_se Bromsbänks bygge
bild på tanken
Amazon -65 16v gt40 msII
camaro z28 -98
945 classic -98
aprilia rsv mille -00
Suzuki ls650 bobber -91
Yamaha sr500 -81
camaro z28 -98
945 classic -98
aprilia rsv mille -00
Suzuki ls650 bobber -91
Yamaha sr500 -81
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 290
- Blev medlem: fre apr 01, 2005 3:06 pm
Re: Jacobson_se Bromsbänks bygge
Bromsning av motorer. Flödestestning med Flowquick. Topplocksportning. Motorbyggnation.
Laserskärning mm
Jönköping.
Laserskärning mm
Jönköping.
Re: Jacobson_se Bromsbänks bygge
Kan du köra med ett knutkors, blir inte det ojämn gång?
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 290
- Blev medlem: fre apr 01, 2005 3:06 pm
Re: Jacobson_se Bromsbänks bygge
Jag tror att det kommer att fungera med bara ett knutkors. Sitter en hardyskiva i andra änden samt att vinkeln på den blir väldigt liten och då blir det ju inte någon direkt hastighetsskillnad.
/Christer
/Christer
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 986
- Blev medlem: tis jul 06, 2010 10:05 pm
- Ort: Stockholm, Haninge
Re: Jacobson_se Bromsbänks bygge
Kör du bara med en hardyskiva imellan kardan samt skivan som jag antar är bultad i tryckplattans fästhål?
Tommy Landholm
Re: Jacobson_se Bromsbänks bygge
Tjena.
Jag tror att du bör satsa på några fler triggertänder för att få stabilare varvsignal på lågvarv när man ska köra någon form av datorstyrd regulator.
Jag kör 12 på mina hubbar, dock ska dem bara varva max 3600rpm.
Hur tänkte du styra den?
Land-and-sea har väl det mesta man kan behöva.
Något sånt här kan iaf vara bra att ha:
http://land-and-sea.com/dyno-accessorie ... ntrols.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ser ut att vara en vanlig stegmotor.
Finns liknande från Siemens som kanske håller lite bättre kvalitét men dem var snäppet dyrare, dock så styr man dem med 0-10v.
Man lär väl dock ha nåt som passar ihop med styrsystemet.
Datamite, har dem styrning för last?
Land-and-sea har iaf.
Sportdevices SP4 finns också
Jag tror att du bör satsa på några fler triggertänder för att få stabilare varvsignal på lågvarv när man ska köra någon form av datorstyrd regulator.
Jag kör 12 på mina hubbar, dock ska dem bara varva max 3600rpm.
Hur tänkte du styra den?
Land-and-sea har väl det mesta man kan behöva.
Något sånt här kan iaf vara bra att ha:
http://land-and-sea.com/dyno-accessorie ... ntrols.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ser ut att vara en vanlig stegmotor.
Finns liknande från Siemens som kanske håller lite bättre kvalitét men dem var snäppet dyrare, dock så styr man dem med 0-10v.
Man lär väl dock ha nåt som passar ihop med styrsystemet.
Datamite, har dem styrning för last?
Land-and-sea har iaf.
Sportdevices SP4 finns också
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 290
- Blev medlem: fre apr 01, 2005 3:06 pm
Re: Jacobson_se Bromsbänks bygge
Japp. Så ser det ut med en styrtapp i mitten.wunderbaum_glidarn skrev:Kör du bara med en hardyskiva imellan kardan samt skivan som jag antar är bultad i tryckplattans fästhål?
Ska börja med att reglera den manuellt och logga med en Innovative Motorsports LMA-3. Så att det bara är två tänder är för att göra det enklare med loggningen. Får se om det blir Performance Trends och en Depac ADL-Lite eller om det blir ett system från land-and-sea.Erikk skrev:Tjena.
Jag tror att du bör satsa på några fler triggertänder för att få stabilare varvsignal på lågvarv när man ska köra någon form av datorstyrd regulator.
Jag kör 12 på mina hubbar, dock ska dem bara varva max 3600rpm.
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 986
- Blev medlem: tis jul 06, 2010 10:05 pm
- Ort: Stockholm, Haninge
Re: Jacobson_se Bromsbänks bygge
Ok det låter ju rätt smidigt, du får gärna knäppa lite bilder på drivningen om du har lust
Tommy Landholm