Problem med MS: Reläkort med db25

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

Användarvisningsbild
fizz
För mycket laddtryck
Inlägg: 396
Blev medlem: fre nov 26, 2004 8:55 pm
Ort: Kumla/Örebro
Kontakt:

Inlägg av fizz »

blownharley skrev:Jag har haft en del med Daniel alias Lasse och göra. Det är aldrig några problem att få hjälp så jag förstår inte vad du menar Fizz?

/ Peter (en mycket nöjd Lasse-kund!!)
"Lasse" har gjort egna kort, vilket inte är "godkänt". B&G ville kontrollera grunddesignen på korten, för att enklare kunna hjälpa folk. Jag personligen tycker att det är fel mot B&G som möjliggjort MS öht. att bygga egna kort, när de uttryckligen inte ville det. Dessutom har jue "Lasse" ytmonterat vissa komponenter, vilket gör det betydligt svårare att byta dem, den dagen man eldar upp någon av dem. Dessutom problemet som trådskaparen har. Hade det varit ett B&G-kort kunde han fått hjälp av flera hundra pers. på MS-Nordic, och flera tusen på MS-EFI, nu var det bara en som visste.

"Lasse" är säkert hur trevlig som helst, och hjälper säkert alla så gott han kan, det här är ingen personlig vendetta mot honom. Tyvärr så kan aldrig "Lasse" vara på lika många ställen samtidigt, och ha lika mkt kunskap som alla andra MS-användare över hela världen. Min rekommendation är stenhård, stöd B&G och köp inga MS-kopior ...
Older and YZer ....
Användarvisningsbild
blownharley
För mycket laddtryck
Inlägg: 141
Blev medlem: tor jan 27, 2005 11:54 am
Ort: Insjön, Dalarna

Inlägg av blownharley »

Nu är det ju faktiskt så att i mitt fall så var kravet att kortet skulle vara så litet som möjligt, vilket omöjliggjorde B&G design. Det finns dock snart ett B&G kort som klarar mina krav på storlek, dock 2 år för sent för mig! Men det är ju precis som du säger att en support på en person knappast kan vara lika bra som supporten på msefi :D
Skriv svar