vx3 kam eller k kam?
vx3 kam eller k kam?
min bror ska ha lite trim i gammel volvon. just nu är det en orginal B23a med A kam. men det funderas på en vx3 kam eller k kam eller en annan topp typ en 405. vad rekomenderas? Att byta topp till 405 med vx3 eller k kam eller köra med org toppen med vx3 eller k kam. den ska planas och portas lite också.
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 3844
- Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
- Ort: nord-norge, TROMSØ
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 21
- Blev medlem: ons nov 16, 2005 4:20 pm
- Ort: Uppsala
Tycker också att K-kammen är kanonfin och kan säga att man saknar den när man som jag bytt till H-kam, för att H-kammen verkar vilja ha lite mer varv än jag vågar varva med std ventilfjädrar några längre stunder. Den är jättefin i botten och upp i mellanregistret, men sen märks det att den mattas ur på högre varv.
- Axel
- No turbo shit - Just real power!
- Inlägg: 1027
- Blev medlem: fre aug 27, 2004 8:26 pm
- Ort: Knivsta
- Kontakt:
vrid fram kammen ett par grader... det gör en enorm skillnad.VolvoMatte skrev:Tycker också att K-kammen är kanonfin och kan säga att man saknar den när man som jag bytt till H-kam, för att H-kammen verkar vilja ha lite mer varv än jag vågar varva med std ventilfjädrar några längre stunder. Den är jättefin i botten och upp i mellanregistret, men sen märks det att den mattas ur på högre varv.
Axel Wall
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 21
- Blev medlem: ons nov 16, 2005 4:20 pm
- Ort: Uppsala