vx3 kam eller k kam?

Varje frän turbomotor grundas på en frän sugmotor!
Kirre
HK Performance
Inlägg: 1890
Blev medlem: tor jun 02, 2005 11:35 am
Ort: Lycksele

vx3 kam eller k kam?

Inlägg av Kirre »

min bror ska ha lite trim i gammel volvon. just nu är det en orginal B23a med A kam. men det funderas på en vx3 kam eller k kam eller en annan topp typ en 405. vad rekomenderas? Att byta topp till 405 med vx3 eller k kam eller köra med org toppen med vx3 eller k kam. den ska planas och portas lite också.
Håkan Kirjonen

Evighetsprojekten
caterpillar
Forumsberoende
Inlägg: 3844
Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
Ort: nord-norge, TROMSØ

Inlägg av caterpillar »

portad å planad 405 med k-kam.rekker til masse effekt :wink:
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
525M
Lite mer laddtryck
Inlägg: 17
Blev medlem: mån maj 16, 2005 8:44 pm

Inlägg av 525M »

Hej!
Du har säkert redan hunnit att bygge vid det här laget, men när jag ändå fick syn på tråden: K-kammen är totalt överlägsen!
Ville bara få det sagt om någon annan råkar få syn på tråden
Varför köra original? När man kan trimma!
VolvoMatte
Lite mer laddtryck
Inlägg: 21
Blev medlem: ons nov 16, 2005 4:20 pm
Ort: Uppsala

Inlägg av VolvoMatte »

Tycker också att K-kammen är kanonfin och kan säga att man saknar den när man som jag bytt till H-kam, för att H-kammen verkar vilja ha lite mer varv än jag vågar varva med std ventilfjädrar några längre stunder. Den är jättefin i botten och upp i mellanregistret, men sen märks det att den mattas ur på högre varv.
Användarvisningsbild
Axel
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 1027
Blev medlem: fre aug 27, 2004 8:26 pm
Ort: Knivsta
Kontakt:

Inlägg av Axel »

VolvoMatte skrev:Tycker också att K-kammen är kanonfin och kan säga att man saknar den när man som jag bytt till H-kam, för att H-kammen verkar vilja ha lite mer varv än jag vågar varva med std ventilfjädrar några längre stunder. Den är jättefin i botten och upp i mellanregistret, men sen märks det att den mattas ur på högre varv.
vrid fram kammen ett par grader... det gör en enorm skillnad.
Axel Wall
VolvoMatte
Lite mer laddtryck
Inlägg: 21
Blev medlem: ons nov 16, 2005 4:20 pm
Ort: Uppsala

Inlägg av VolvoMatte »

Hur många grader talar vi om då...2-3 grader avancerat alltså?
Skriv svar