För turbo gäller faktisk volym x 1,7.
Ex: 2.0 liter turbo 1360 kg, 2.2 liter 1462 kg
5.0 liter turbo måste väga 2295 kg

"isracingspecial så är det fri volym men 1,7 gångers omräkningskoefficient med en maxvikt på 1350kg (tvåventilsmotor -40kg)."
okej ja i början vet jag då att de var en 2 liters men han kanske gick upp till 2,3 men i så fall försår jag inte varför hans kulle byta tillbaka från audin på 2,2 för den motorn kanske är minimalt tyngre med han måste ju inte vikta bilen lika mycketNiklas Sandström skrev:Jansson åkte väl sista åren med en 2,3l Volvo turbo, den startade ju så dåligt med 2l.
Med turbo finns det två alternativ. Är det en rallycross bil så är det max 2l med 38mm restriktor och 1,5 gångers omräkningskoefficient = 1200kg, går den under isracingspecial så är det fri volym men 1,7 gångers omräkningskoefficient med en maxvikt på 1350kg (tvåventilsmotor -40kg).