16v topp/insug på & med B21/23E motor & mekanisksprut

Varje frän turbomotor grundas på en frän sugmotor!
volvomeken
Lite mer laddtryck
Inlägg: 22
Blev medlem: tis jan 08, 2013 9:37 pm
Ort: småland

Re: 16v topp/insug på & med B21/23E motor & mekanisksprut

Inlägg av volvomeken »

de kommer sitta i en amazon, kommer ändå få "flytta" över de till ett F block för att slippa balandsaxlara och så. Sen måste jag ju få till de med signalen till styrsystemet som går från bakaxelen eller va den går i från?..

Jag vill slippa så mycket jag kan med elen och den biten så där av jag är intresserad av använda mig av mekaniskasprutet. Och jag ha nästintill allt för att göra de jag skrivit/frågat om, så de är oxå en stor anledning. Annars va de ett bra tips du kom med.
svensson.
crillevolvo
För mycket laddtryck
Inlägg: 132
Blev medlem: ons aug 04, 2010 10:30 pm
Ort: örsjö

Re: 16v topp/insug på & med B21/23E motor & mekanisksprut

Inlägg av crillevolvo »

det kommer fungera ypperligt och som sagt är bara maskin frisk och så är 170-180hk nog inget du behöver trimma dig till utan lär hamna där med extraktorrör och bra inställt meksprut.

i övrigt så om du får platsbrist på amazonen där rattstången går så kan man ta en tjock slang typ dammsugarslang fast grövre och flytta mängdmätaren till valfri plats och sen ta "festo" slangar å byta slangarna till orginalspridarna så funkar det med.

du får väl lägga upp lite bilder på det när du börjar riva i det helt okej projekt å följa .
242 -84 stundande renoveringsobjekt. såld till txr performance ab.
944 -91 blivande voc. såld rullar som folkracebil nu.
945 Ltt -97.
Skriv svar