hej jag lägger race rapporten här då den hör ihop med motorn tråden lite.
motorn sitter i "erik the stövis" 240RC/is race bil och jag leasade den för att testa motorn lite på strippen i helgens umeå open samt att se att bilen är i ordning innan is sesongen kan börja.
man kan såga att koppligen inte va i bästa form då den dragga och inte ville stå still i starten så jag fick jobba med hand bromsen och koppligen i starten sen va den otroligt trög att växla så vi tappade mycket tid där. sen sitter det fel bakaxel utväxlig i den ca 3.70 med 26" höga M/T ET street DOT däck så det gjorde den extremt trött speciellt på trean.
men sista reporna så börja jag och simon få ordning på grov grejorna och vi tog oss vidare en sväng i eliminerigen i 10.5" klassen iallafall mot en bracket camaro sen fick vi smisk av en annan 240 turbo med både bättre reaktions tid och ca dubbla effekten
vi laddade ca 0.9bar (spikar tydligt vid 1.1bar)
start varv 6500 på 2 step modulen
luft tryck 0.80bar
lamdan va ganska fet (ska kolla vilka munstycken vi hadde sen i webrarna)
tändningen okänd (kollar)
tiderna stämde inge bra i början av dagen (fantasi tider för alla bilar) men efter elimineringarna kom igång 15.20 så stämde de klart bättre iallafall.
vår bästa tid va i sista repan 7.94/201m, 1.60/60 fot, 130km/t (släppte nog lite före mål då jag va så långt efter så slut farten vart nog lite låg?)
http://www.tidkort.com/10,5en kul dag och vi tackar de som arangerat tävligen. att tid korten inte stämde gör inte nått det är ju först i mål som är viktigt i en sånhär tävling!
mvh jens
klart styggast men inte långsammaste bilen i åmsele

tack Tobba för fotot
