Efter att under många års tid ha sladdat runt på Sveriges rallycrossbanor och på isbanorna (tävlade i långnabb) i de norra delarna av vårt land, så sålde jag min bil i vintras.
Hade ingen tanke på att någonsin skaffa någon fler tävlingsbil, men suget kom tillbaka redan efter ett halvår. Har därför börjat samla på mig grejor till en ny bil, som också blir en Volvo. Den här gången med turbo. Tanken är att lägga upp en tråd här med text och bilder på det stundande bygget.
Per Ohlsson
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 704
- Blev medlem: mån jul 22, 2013 11:24 pm
- Ort: Sundsvall
Per Ohlsson
Där du har seglat, där har jag rott!
- Dennis Öhman
- Forumsberoende
- Inlägg: 3250
- Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
- Ort: Överkalix
- Kontakt:
Re: Per Ohlsson
Såg din gamla 3,0 16v senast igår på unitek, Norman kör den i svarta subarun nu i super nationella,
Mej har du oxå träffat på unitek då tråget revs ifjol med dennis och stefan..
Vilken klass ska du ratta framöver?
Mej har du oxå träffat på unitek då tråget revs ifjol med dennis och stefan..
Vilken klass ska du ratta framöver?
Dänniz 073-8447664
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Per Ohlsson
Hej och välkommen hit! jag är så dålig på namn men jag tror jag vet vem du är? jag och kjell persson har snackat med dig för ett par år sen på nån tävlig vad va det för bil du körde sist?
kul att fler bygger turbo hur ser den grova planen ut ungefär? blir kul att få följa i en tråd!
mvh jens
kul att fler bygger turbo hur ser den grova planen ut ungefär? blir kul att få följa i en tråd!
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 449
- Blev medlem: ons jan 20, 2010 7:51 am
- Ort: Kalix
Re: Per Ohlsson
Han körde den blåa Volvo S40n som Fredrik Tiger körde några tävlingar med på isen i våras.
/ Niklas Sandström
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 704
- Blev medlem: mån jul 22, 2013 11:24 pm
- Ort: Sundsvall
Re: Per Ohlsson
Hej Dennis!
Jo, det var ju några turer med den där motorn. Jag hade stora problem med att spridarna beckade igen, men tydligen ska det problemet vara löst nu.
Klass?
Jag ska väl som vanligt bara sladda runt lite...
Jens!
Tack för välkomnandet!
Jag hade en blå Volvo S40. Har för mig att du lagt ut en film på youtube då jag och min idol Kjell körde. Har sett honom som en förebild ända sedan jag började köra isbana.
Planen ser ut en följande:
Idag kom jag och en säljare i Holland överens om ett pris på en fabriksny Volvo C30 kaross att bygga på. Den är inte ens målad, utan är helt plåtren. Det gör ju svetsjobbet mycket enklare. Frågan är nu om jag ska hämta den, eller om den ska skickas hit med båt. Sedan är det bara resten kvar....
Jo, det var ju några turer med den där motorn. Jag hade stora problem med att spridarna beckade igen, men tydligen ska det problemet vara löst nu.
Klass?
Jag ska väl som vanligt bara sladda runt lite...
Jens!
Tack för välkomnandet!
Jag hade en blå Volvo S40. Har för mig att du lagt ut en film på youtube då jag och min idol Kjell körde. Har sett honom som en förebild ända sedan jag började köra isbana.
Planen ser ut en följande:
Idag kom jag och en säljare i Holland överens om ett pris på en fabriksny Volvo C30 kaross att bygga på. Den är inte ens målad, utan är helt plåtren. Det gör ju svetsjobbet mycket enklare. Frågan är nu om jag ska hämta den, eller om den ska skickas hit med båt. Sedan är det bara resten kvar....
Där du har seglat, där har jag rott!
- Dennis Öhman
- Forumsberoende
- Inlägg: 3250
- Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
- Ort: Överkalix
- Kontakt:
Re: Per Ohlsson
Jo men spridar problemen är kvar därför den stod på unitek i veckan fortfarande efter norrlandsveckan..
Samma i vintras då fredrik tiger körde s40n på isen på 3cylindrar..
Lycka till och hoppas du kommer ner på isen och eventuellt rallycrossen
Visst hade du nån mormor/farmor eller liknande som inte gillade att du sålde bort allt med racingbilar?
Samma i vintras då fredrik tiger körde s40n på isen på 3cylindrar..
Lycka till och hoppas du kommer ner på isen och eventuellt rallycrossen
Visst hade du nån mormor/farmor eller liknande som inte gillade att du sålde bort allt med racingbilar?
Dänniz 073-8447664
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 704
- Blev medlem: mån jul 22, 2013 11:24 pm
- Ort: Sundsvall
Re: Per Ohlsson
Jag hjälpte Peter i Skellefteå att få bilen att gå. Den gången var det en tändkabel som var trasig, men hela tändsystemet skulle behöva en översyn. Tror inte att alla problem är spridarrelaterade, men det återstår att se.
Isreglementet skulle behöva en rejäl uppdatering då de nya däcken håller i så fantastiskt bra. De höga vikterna på dagens storvolymare knäcker ju däcken. Sedan verkar ju 4wd inte hänga med, så dom stackarna borde få en större restriktor. Fästet gör ju att man inte har någon stor fördel av 4wd, annat än i starten.
Rallycross kommer jag nog definitivt att åka några tävlingar i om allt går planenligt.
Har en mor som inte alls gillade att jag sålde bilen. Hon tycker att det är bra att jag ska bygga en ny.
Isreglementet skulle behöva en rejäl uppdatering då de nya däcken håller i så fantastiskt bra. De höga vikterna på dagens storvolymare knäcker ju däcken. Sedan verkar ju 4wd inte hänga med, så dom stackarna borde få en större restriktor. Fästet gör ju att man inte har någon stor fördel av 4wd, annat än i starten.
Rallycross kommer jag nog definitivt att åka några tävlingar i om allt går planenligt.
Har en mor som inte alls gillade att jag sålde bilen. Hon tycker att det är bra att jag ska bygga en ny.
Där du har seglat, där har jag rott!