brutala motorer tråden.fyll på med bilder och filmer!
Re: brutala motorer tråden.fyll på med bilder och filmer!
H2 NOS 8.05 Bo Thorselius 1994 Sweden
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10193
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: brutala motorer tråden.fyll på med bilder och filmer!
Nära skjuter ingen hare
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10193
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: brutala motorer tråden.fyll på med bilder och filmer!
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10193
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: brutala motorer tråden.fyll på med bilder och filmer!
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Re: brutala motorer tråden.fyll på med bilder och filmer!
Va i he? mer info? Länk? Film?Kadett4wd skrev:
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10193
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: brutala motorer tråden.fyll på med bilder och filmer!
dåligt med det,, men första uppstart:
http://www.youtube.com/watch?v=Bup0Pl7-KFg
http://www.youtube.com/watch?v=Bup0Pl7-KFg
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
- Holländaren
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 391
- Blev medlem: lör jun 09, 2007 6:33 pm
- Ort: Harads
- Kontakt:
Re: brutala motorer tråden.fyll på med bilder och filmer!
Den där har man ju sett förut Här är ett till klipp på den: http://www.youtube.com/watch?v=tEyr7Atl_js
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1104
- Blev medlem: mån jul 09, 2007 1:49 pm
Re: brutala motorer tråden.fyll på med bilder och filmer!
Ja nu som Kadett4wds Mt5 er bromsad. kan man ju ta den inn her?
Savarturbo-Monkeybiker
TheBlackWidow
TheBlackWidow
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10193
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: brutala motorer tråden.fyll på med bilder och filmer!
jag vet inte om den är så brutal.
Kanske brutal för att vara en MT5
Men ett par filmer iaf:
Bromsören fick sig en åktur
https://www.facebook.com/photo.php?v=10151671377064475
Sen tre pull, gjordes fler. men första pullet i denna film gav 30.41hk(finns mer, förklaring nedan)
https://www.facebook.com/photo.php?v=10151671415074475
Jo..
Direkt av trailern blev det 28.23hk, jag tordes inte justera mer hemma, man hör så dåligt med hjälm på.
Efter tre pull så justerade jag på 1mm vridning på tändplattan,tror det motsvarar ca 2grader om jag minns rätt.
då kom det 30.13hk direkt i nästa serie pull.
Sen justerade jag på ca 0.8mm vridning av plattan för att fega lite.
Då kom 30.41 i första pullet, de två efterkommande gav något mindre, han verkade gå lite lite fett.
Men jag hade inga munstycken, härligt va? åka till bromsning utan, men men,, jag ville veta var jag stod och att det skulle lira i bänken.
Detaljen som stoppade mig var att jag såg mitt 'superkalla' gosiga '5' bosch platinastift(livräddarstiftet brukar jag kalla det, det har adrig tvekat, bara funkat i ur och skur, men nu fick det på tafsen) hade fått tukt på mittelektråden.
Ett 5 hos Bosch motsvarar väl kanske 6 hos NGK... supervarmt och mysigt för vinterkörning *S*
Väl hemma köpte jag ett nytt 9 ngk och tjoppa i, bestyckade av lågfart lite samt vred på 1mm mer på tändplattan,,, Nu jäklar vart det ryt
Men det har jag inga som helst siffror på, bara buttdyno.
men dessa 30.41 är iaf justerade uppåt
Dynokurva:(av trailern och högsta effekt)
Tvekningarna 'där nere' berodde nog på att den gick fett på lågfarten, det är nästan väck nu.
Kanske brutal för att vara en MT5
Men ett par filmer iaf:
Bromsören fick sig en åktur
https://www.facebook.com/photo.php?v=10151671377064475
Sen tre pull, gjordes fler. men första pullet i denna film gav 30.41hk(finns mer, förklaring nedan)
https://www.facebook.com/photo.php?v=10151671415074475
Jo..
Direkt av trailern blev det 28.23hk, jag tordes inte justera mer hemma, man hör så dåligt med hjälm på.
Efter tre pull så justerade jag på 1mm vridning på tändplattan,tror det motsvarar ca 2grader om jag minns rätt.
då kom det 30.13hk direkt i nästa serie pull.
Sen justerade jag på ca 0.8mm vridning av plattan för att fega lite.
Då kom 30.41 i första pullet, de två efterkommande gav något mindre, han verkade gå lite lite fett.
Men jag hade inga munstycken, härligt va? åka till bromsning utan, men men,, jag ville veta var jag stod och att det skulle lira i bänken.
Detaljen som stoppade mig var att jag såg mitt 'superkalla' gosiga '5' bosch platinastift(livräddarstiftet brukar jag kalla det, det har adrig tvekat, bara funkat i ur och skur, men nu fick det på tafsen) hade fått tukt på mittelektråden.
Ett 5 hos Bosch motsvarar väl kanske 6 hos NGK... supervarmt och mysigt för vinterkörning *S*
Väl hemma köpte jag ett nytt 9 ngk och tjoppa i, bestyckade av lågfart lite samt vred på 1mm mer på tändplattan,,, Nu jäklar vart det ryt
Men det har jag inga som helst siffror på, bara buttdyno.
men dessa 30.41 är iaf justerade uppåt
Dynokurva:(av trailern och högsta effekt)
Tvekningarna 'där nere' berodde nog på att den gick fett på lågfarten, det är nästan väck nu.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Re: brutala motorer tråden.fyll på med bilder och filmer!
nåjaa ser ju super fiint ut
5hk till nu så...
5hk till nu så...
Niklas.E
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10193
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: brutala motorer tråden.fyll på med bilder och filmer!
Kan bli en uppgradering av tändingen kanske.,, man ser hur motorn inte sträcker ut lika långt då jag gick på med mer tändning.
Mao kallare avgaser, piptuningen blir annorlunda.
Varmare avgaser så sträcker de ut mer på varv.
Så ett programmerbart kan vara en melodi för att locka ur mer även runt 9000rpm, även om jag tror det nästan är borta nu, för det vart satans skillnad nu här hemma med mer tändning och kallare stift.
Samt lite mindre soppa på lågfartssystemet.
Kan man drömma om 32-33hk kanske... men.. det är fabler och sagor, bara drömmar.
Dock tror jag 35hk på hjulet inte ska ställa till nå större bekymmer med lite vidare tuning, ny header på pipan som är snyggare, andra reeds som flödar mer på höga varv.
Då tror jag det sitter som en liten snus under läppen.
Jag ska prova isolera headern få se om det kommer lite flås på topp igen, för att locka fram lite högre temp på pipan.
Finns många trix kvar iaf
Mao kallare avgaser, piptuningen blir annorlunda.
Varmare avgaser så sträcker de ut mer på varv.
Så ett programmerbart kan vara en melodi för att locka ur mer även runt 9000rpm, även om jag tror det nästan är borta nu, för det vart satans skillnad nu här hemma med mer tändning och kallare stift.
Samt lite mindre soppa på lågfartssystemet.
Kan man drömma om 32-33hk kanske... men.. det är fabler och sagor, bara drömmar.
Dock tror jag 35hk på hjulet inte ska ställa till nå större bekymmer med lite vidare tuning, ny header på pipan som är snyggare, andra reeds som flödar mer på höga varv.
Då tror jag det sitter som en liten snus under läppen.
Jag ska prova isolera headern få se om det kommer lite flås på topp igen, för att locka fram lite högre temp på pipan.
Finns många trix kvar iaf
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
- Heideken
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 238
- Blev medlem: fre mar 23, 2012 11:03 pm
- Ort: Malmköping
- Kontakt:
Re: brutala motorer tråden.fyll på med bilder och filmer!
en avstrypt Honda NSR125 från 90-talet har 34hk på bakhjulet
Polaren bänkade sin i förra veckan. Nog borde du väl få ut det minst??
Polaren bänkade sin i förra veckan. Nog borde du väl få ut det minst??
Wilhelm von Heideken
http://www.facebook.com/wsdracing/
http://www.facebook.com/wsdracing/
Re: brutala motorer tråden.fyll på med bilder och filmer!
är juh faktiskt en honda mt5
det är bara o säga grattis....på macksoppa
det är bara o säga grattis....på macksoppa