Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: fre dec 13, 2019 11:47 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 115 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Författare Meddelande
InläggPostat: ons mar 06, 2013 4:51 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor dec 17, 2009 7:29 pm
Inlägg: 289
De skulle fungera men det finns andra billigare om man inte ska ha så mycket effekt ,)

_________________
Brillko Racing
Guson Däck i bromma, Rimek, Comp Turbo, Johanneshovs Plåtslageri

Sveriges snabbaste


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån apr 01, 2013 8:42 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor dec 17, 2009 7:29 pm
Inlägg: 289
Lite skit har hänt sen sist...

Fick min Bell från Browell... SFI 6.3 med titan liner, Holley-sprutet har kommit och jag är nästan klar med alla härvorna.
Rossler lådan skickas i veckan. Soppasystemt är klart att monteras.

Ärtan har coatat mina grenrör och jag har handlat en Aeromotive regulator och dumpar av honom.

Insug och kåpor har även fått lack på sig... ,)

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

_________________
Brillko Racing
Guson Däck i bromma, Rimek, Comp Turbo, Johanneshovs Plåtslageri

Sveriges snabbaste


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor apr 04, 2013 9:51 am 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 19, 2011 1:48 pm
Inlägg: 867
Ort: Nordmaling
Blir en grym sak det där! Mycket intressant projekt, och mycket att hålla reda på med alla givare.
Hemi och turbos, mycket bättre kan det inte bli!!! :thumbright:

_________________
Martin, Mopar 512 cui, E85, MegaSquirt MS3X fully sequential ign. & inj.


Senast redigerad av Performance_seeker fre apr 05, 2013 4:45 pm, redigerad totalt 1 gång.

Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor apr 04, 2013 2:53 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
Inlägg: 1361
Ort: Åland
Fläskigt insug! :)

_________________
Holmström Motorsport
Micke Holmström

Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot

Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre apr 05, 2013 12:48 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre apr 09, 2010 10:41 am
Inlägg: 648
Ort: Örebro
satan vad frän:)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis apr 09, 2013 9:46 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor dec 17, 2009 7:29 pm
Inlägg: 289
Nya lådan... 4000+ hp kapabel... Dags att leverera ;)

Bild

_________________
Brillko Racing
Guson Däck i bromma, Rimek, Comp Turbo, Johanneshovs Plåtslageri

Sveriges snabbaste


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis apr 09, 2013 10:41 am 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Inlägg: 20905
Ort: Tomterna/sävar
häftig låda! berätta gärna mer om den och convertern och lite hur ditt start förfarande är då du går in i stage.

mvh jens

_________________
True metal people wanna rock not pose!

Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225

Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis apr 09, 2013 10:56 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor dec 17, 2009 7:29 pm
Inlägg: 289
Konvertern är en Pro-Torque med en uppsättning av stator som är mycket större än de normal. Denna täcker oljeflödet när ingående axeln står stilla och det är lätt att stalla.

Låda är Rosslers TH210 med Promod option. PM option i detta fall betyder den grövre ingående axeln, annan sprag än i XHD och utgående axel i 300M stål. Huset är ett av REID:s nya SFI hus som jag är en av de lyckliga att få i första batchen. Här slipper man ett kolfiberskydd utanpå lådan.

Specialbeställde ett sheetmetal tråg, och konverterkylning (Inbyggd krets att kunna kyla konvertern med efter repan)

Kåpan till den som inte syns på bilden är en Browell SFI 6.3 kåpa i alu med titanliner.


Startförfarande:

Prestage = Boost builder funktion på 50%+ TPS i sprutet med fixerad soppa/tändning. Denna startar på 0.5 PSI och stänger av på 10 PSI. Eftersom konvertern är "Slapp" så kan jag bygga upp ett snabbt grundladd. Här fäller jag pedalen i golvet och 2-steppar upp laddet samtidigt som "bump-boxen" studsar in mig i stage.

Stage = Startklar med 20 Psi ladd och åker på grönt... I och med att konvertern är så "slapp" så kommer den 2-steppa hårt och klippa nästan varje cylinder. Med denna funktion blir inte konvertern lika varm då den inte överför nån mängd effekt.

Repan = I och med att ingående axeln i lådan börjar röra på sig så snurrar nu statorn. Detta gör att olja börjar komma igenom pump/turbin. Effekten kommer steglöst i och med att konvertern greppar mer och mer. I slutet på repan har man nästan 0% i slir då statorn snurrar lika fort som konvertern.

Mvh

_________________
Brillko Racing
Guson Däck i bromma, Rimek, Comp Turbo, Johanneshovs Plåtslageri

Sveriges snabbaste


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån sep 02, 2013 11:18 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor dec 17, 2009 7:29 pm
Inlägg: 289
Nu är denna säsong över. Ställde upp på 6 tävlingar och lyckades vinna 2 av dem. Top doorslammer på Tierp och Super Pro street på Kjula.

Efter en rejäl snurr pga av en oljeslang så är jag inte lika tuff som förare och släpper av gasen lite oftare. Men vi lyckades köra 4.34/278 och 6.62/348 i år i alla fall!

På kjula radade vi upp många fina 6 sekunderskörningar och höll oss ifrån breakout på 6.60 ,)

Nu har jag en del service på bilen att göra under vintern. Sen ska den komma tillbaka som en 5 sekunders kandidat! Först i Europa att åka en turbofemma?

_________________
Brillko Racing
Guson Däck i bromma, Rimek, Comp Turbo, Johanneshovs Plåtslageri

Sveriges snabbaste


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån sep 02, 2013 7:16 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 19, 2011 1:48 pm
Inlägg: 867
Ort: Nordmaling
Bra jobbat, framtiden verkar ljus, jag håller tummarna för er!

_________________
Martin, Mopar 512 cui, E85, MegaSquirt MS3X fully sequential ign. & inj.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 115 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Gabbe_96, Roger Steinarsrud och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010