V8 i Duett-rod
- Amazon_Sleper
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 452
- Blev medlem: fre jun 08, 2007 11:31 am
- Ort: Sollefteå
- Amazon_Sleper
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 452
- Blev medlem: fre jun 08, 2007 11:31 am
- Ort: Sollefteå
Re:
therealpinto skrev:Byter man kaross på en rambyggd bil så får man inte ändra så mycket på drivlinan innan det klassas som amatörbyggt fordon.
Byte från B18 till B20, lite tillbakaflyttad motor, kanske skivor fram är ungefär vad som brukar tillåtas. Byter man mer anser Transportstyrelsen att det blir för lite kvar av ursprungsfordonet.
/Gustaf
Skulle man kunna få en duett med t23-t27 kaross godkänd med B21/B23 och tillhörande växellåda?
Hur mycket får man flytta motorn bakåt,4dm?
I'd rather be a racer for a moment than a spectator for life.
-
- SFRO-snubben
- Inlägg: 2641
- Blev medlem: mån jan 19, 2004 8:57 am
- Ort: Skellefteå
- Kontakt:
Re: V8 i Duett-rod
Svårt att säga...kanske B21 med förgasare men ska man gå på vad som skrivits tidigare så är egentligen även det för stor ändring för att det ska stanna som ombyggt fordon.
Det finns ingen fast gräns för hur mycket motorn får flyttas men om man behöver ändra i ramen börjar det nog vara för mycket flyttat.
De här reglerna kommer ju från gamla Vägverket och SFRO kan nog tycka att man kunde tillåta mer ändringar och ändå hålla sig inom ombyggt fordon. Men vi har kanske lite olika syn på det...
Gustaf
Det finns ingen fast gräns för hur mycket motorn får flyttas men om man behöver ändra i ramen börjar det nog vara för mycket flyttat.
De här reglerna kommer ju från gamla Vägverket och SFRO kan nog tycka att man kunde tillåta mer ändringar och ändå hålla sig inom ombyggt fordon. Men vi har kanske lite olika syn på det...
Gustaf
______________________________
Capri Turbo
SFRO-besiktningsman i Skellefteå
Capri Turbo
SFRO-besiktningsman i Skellefteå