Volvo 240 diesel konvertering (D24)
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 57
- Blev medlem: tis jan 24, 2012 11:36 pm
Volvo 240 diesel konvertering (D24)
Hej. jag har fått tag på en 240 orginal diesel, jag undrar vad jag ska ta från den för att sedan montera bult-on i en 240 bensinare? Tacksam för svar så jag inte glömmer något!
Re: Volvo 240 diesel konvertering (D24)
Du behöver tillhörande sprängkåpa till växellådan för att få det att passa. Sen behöver du även kablage och glödrelän. Har du en förgasarversion på 240:in behöver du även dra en returledning till bränsletanken. Det är en del andra delar som du också behöver. Det enklaste är om du kan plocka allt från en skrotad diesel, då får du med alla delar.
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 57
- Blev medlem: tis jan 24, 2012 11:36 pm
Re: Volvo 240 diesel konvertering (D24)
Är en B21A dvs förgasare i bilen som ska få Diesel motorn, så långt är jag med att jag tar hela drivlinan inkl motorfästen såklart med tillhörande växellåda, eller bara sprängkåpa, sen passar väll själva kontaktstycket från motorhärvan direkt vid torpeden, Vilka kabelmattor förutom till glödning får jag kolla vid demontering, ev till magnetventilen också?
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 60
- Blev medlem: mån feb 14, 2011 9:14 pm
- Ort: Tomelilla (Skåne)
Re: Volvo 240 diesel konvertering (D24)
hej
Du måste även flytta över det högra motorfästet som sitter skruvat i framvagnsbalken till den nya karossen.
Håkan
Du måste även flytta över det högra motorfästet som sitter skruvat i framvagnsbalken till den nya karossen.
Håkan
Re: Volvo 240 diesel konvertering (D24)
Finns 10 trådar om detta om du söker mvh Björn