Sävar Peters BMW M10 1.8 liter 498hk/2.1bar
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Sävar Peters BMW M10 1.8 liter 475hk/2.0bar
hej vi har kollat lite noggrannare och du har rätt big al det är lite finare centrum på hx40.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Sävar Peters BMW M10 1.8 liter 475hk/2.0bar
vi ska dyna vidare nu i kväll med 1.8liters M10:n som den va så vi ser att den fungerar. vi har justerat kamaxeln lite då den inte stog riktigt där den skulle tidigare. ca 2 grader retardad före nu nån grad advansad.
sen blir det nog byte till den där H1d(e??) turbon för att prova hur den känns.
mvh jens, peter ,conny och stövarn.
sen blir det nog byte till den där H1d(e??) turbon för att prova hur den känns.
mvh jens, peter ,conny och stövarn.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Sävar Peters BMW M10 1.8 liter 475hk/2.0bar
vi provar en gammal hx 40 i dag som peter tidigare kört med. 489.6hk nu vid 2.05bar. lägre avgastryck men senare spool.
vi vart tvugna att ful öka soppa trycket för att få 1200cc spridarna att räcka till.
mvh jens
vi vart tvugna att ful öka soppa trycket för att få 1200cc spridarna att räcka till.
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1112
- Blev medlem: mån feb 11, 2008 8:49 pm
- Ort: Flisa, norge
Re: Sävar Peters BMW M10 1.8 liter 475hk/2.0bar
vevaxel muttern ska väl dras 440nm
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Sävar Peters BMW M10 1.8 liter 475hk/2.0bar
det är på s14 motorn vad vi förstår. det ska va 190nm på M10 vad vi hittade.
nu har vi 497hk/2.1bar men vi ger oss där tror jag? ca 20 grader på full snurr och lamda 0.81.
vi skruvar tillbaka super hx 35 och testar lite mer tändning sen är det klart.
mvh jens och peter
nu har vi 497hk/2.1bar men vi ger oss där tror jag? ca 20 grader på full snurr och lamda 0.81.
vi skruvar tillbaka super hx 35 och testar lite mer tändning sen är det klart.
mvh jens och peter
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 266
- Blev medlem: lör nov 30, 2013 10:26 am
- Ort: avesta dalarna
Re: Sävar Peters BMW M10 1.8 liter 498hk/2.1bar
Vad har ni för topplocks packning....?
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Sävar Peters BMW M10 1.8 liter 498hk/2.1bar
standard elring pckning och standard bultar.
edit spridarna kollades nu efter bromsningen och de va inte bra i balansen och det saknades en del % flöde på dem alla så soppan skulle nog ha räckt längre nu på lägre bränsle tryck. detta skulle vi gjort före bromsningen men som vanligt lätt att va efter klok
edit spridarna kollades nu efter bromsningen och de va inte bra i balansen och det saknades en del % flöde på dem alla så soppan skulle nog ha räckt längre nu på lägre bränsle tryck. detta skulle vi gjort före bromsningen men som vanligt lätt att va efter klok
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: Sävar Peters BMW M10 1.8 liter 498hk/2.1bar
Det var för övrigt insats-filtren i spridarna som behövde bytas.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 281
- Blev medlem: ons feb 20, 2013 10:50 am
Re: Sävar Peters BMW M10 1.8 liter 498hk/2.1bar
Ble motoren testet med Hx40 turbin/HX35kompressor ?
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 266
- Blev medlem: lör nov 30, 2013 10:26 am
- Ort: avesta dalarna
Re: Sävar Peters BMW M10 1.8 liter 498hk/2.1bar
https://www.youtube.com/watch?v=G1mVlgzrPUI
Har kvar den gammla e12...kör med den ibland...har ju turbo knuff i den i alla fall....sjukt att en man kan ha kvar en bil så länge...
Har kvar den gammla e12...kör med den ibland...har ju turbo knuff i den i alla fall....sjukt att en man kan ha kvar en bil så länge...