Jag behöver vägledning
Har aldrig trimmat diesel,
men har nu tagit mitt förnuft tillfånga och vill ha lite flås i min om603.
Det är ju asfränt med 350-400hk, men hur körbart är det?
Vet att flera har sådana motorer som "dailydriver"
Och det låter ju otroligt bra!!
Men jag måste ha en skaplig botten.
Jag har rätt "hög" etta, så den är riktigt slö att komma igång som det är nu.
Har just inte några saker ännu, så kom gärna med förslag på setup.
Har en stöddig ic, och tänkte skicka pumpen till dieselmeken!
Där står jag väl idag…..
Turboförslag, vill ju som sagt gärna ha lite botten.
Bör man ha byggt grenrör, eller fungerar original?
Plenum? byggt eller "original"
Modifierar dieselmeken i olika steg, eller är det 8mm superpump som gäller?
Snälla, dela er kunskap!! För här finns ingen
Förslag på setup om603
Re: Förslag på setup om603
Hej!
Ingen som har lust att delge sina erfarenheter?
Vet att kompetensen finns här på forumet.
Men vet också att man inte alltid har tid
Finns det något annat forum där dieseltrimmarna hänger?
Ingen som har lust att delge sina erfarenheter?
Vet att kompetensen finns här på forumet.
Men vet också att man inte alltid har tid
Finns det något annat forum där dieseltrimmarna hänger?
Re: Förslag på setup om603
Dieselclubsweden.se
Men det går bra att hänga här med;)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Men det går bra att hänga här med;)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Förslag på setup om603
Holset HX 40 är väl populär.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- För lite laddtryck
- Inlägg: 4
- Blev medlem: ons aug 22, 2012 5:06 pm
Re: Förslag på setup om603
Jag kör dieselmekens 7,5 140cc element. Laddar på med en K29 turbo, laddar väl fullt runt 3k/rpm. Behövs ingen jättesnabb spolad turbo när man kör på trimelement då bilen blir mycket starkare utan ladd ändå med mer soppa:).