Lustgas PV:n har tagit form :)
- silversurfaren
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 232
- Blev medlem: tis jan 22, 2008 3:59 pm
- Ort: Ursviken/skellefteå
Re: Lustgas PV:n tar form
Tipps på bakvagn,säger inte att det är bästa lösningen
http://www.flatoutrodders.com/roddforum ... &start=105
Obs som therealpinto påpekade vid SFRO bes,längre fästöron till övre stagen
http://www.flatoutrodders.com/roddforum ... &start=105
Obs som therealpinto påpekade vid SFRO bes,längre fästöron till övre stagen
orginal e för gubbdjävlar/
Martin Gustafsson
http://www.flatoutrodders.com/roddforum ... =13&t=2229
http://www.flatoutrodders.com/roddforum ... f=13&t=235
http://www.flatoutrodders.com/roddforum ... =13&t=3647
Martin Gustafsson
http://www.flatoutrodders.com/roddforum ... =13&t=2229
http://www.flatoutrodders.com/roddforum ... f=13&t=235
http://www.flatoutrodders.com/roddforum ... =13&t=3647
Re: Lustgas PV:n tar form
Jag kommer att använda org undre (förstärkta) bär armar men kommer att använda ett moment stag som går fram till vxl låds fästet.
jag har en 245 -90 bakaxel med dom extra fäst öronen som jag bultar moment staget i.
http://www.gmhightechperformance.com/te ... to_25.html
Jag åker med ett sådant på vår Escort och det funkar super 1,48 sek 60 foot med 330Hk B230 och 205/50-15 slicks..
Och båda fram hjulen i luften .
Peter
jag har en 245 -90 bakaxel med dom extra fäst öronen som jag bultar moment staget i.
http://www.gmhightechperformance.com/te ... to_25.html
Jag åker med ett sådant på vår Escort och det funkar super 1,48 sek 60 foot med 330Hk B230 och 205/50-15 slicks..
Och båda fram hjulen i luften .
Peter
- fredde_vit_pv
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 2273
- Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
- Ort: yttertavle/umeå
Re: Lustgas PV:n tar form
om du tänker använda "original"undre bärarmar med fästen så bör du förstärka infästningen i bilen.
på min bil vill dom komma in i bilen och på mina boxade bärarmar ville dom vrida sig i den bakre breda delen för
där hade jag inte boxat tillräckligt.
jag kör med original gummiöverfall, stumstopp i framkant och u-järnet kvar!
det verkar bli stora krafter när bärarmarna ligger under axeln och har stor vinkel
dom vill utåt och vrida sig!
/F
på min bil vill dom komma in i bilen och på mina boxade bärarmar ville dom vrida sig i den bakre breda delen för
där hade jag inte boxat tillräckligt.
jag kör med original gummiöverfall, stumstopp i framkant och u-järnet kvar!
det verkar bli stora krafter när bärarmarna ligger under axeln och har stor vinkel
dom vill utåt och vrida sig!
/F
Re: Lustgas PV:n tar form
Ok bra att veta, men fördelen med moment arm är att du tar bort allt vridmoment från bärarmarna då momentarmen tar hela vrid momentet så länkarmarnas funktion är att bara knuffa bilen framåt.
Jag vill prova men jag ska ha det i åtanke men jag tror att det ska funka , jag har en nöd plan och det är att montera ett 1/2 4-links fäste om det ej funkar.
På Escorten åker jag med"4-links" stag på undre bärarmarna som sitter i främre blad fjäder fäste och i 240 axelns nedre undre länkarms fäste.
/ Peter
Jag vill prova men jag ska ha det i åtanke men jag tror att det ska funka , jag har en nöd plan och det är att montera ett 1/2 4-links fäste om det ej funkar.
På Escorten åker jag med"4-links" stag på undre bärarmarna som sitter i främre blad fjäder fäste och i 240 axelns nedre undre länkarms fäste.
/ Peter
Re: Lustgas PV:n tar form
Ja nu har man sålt undan lite grejer och inskaffat lite nya bla ett DTA sprut med 1680 spridare , motstånd och map sensor och BUSA spjällhus.
Har även kapat till det gamla K-jet insuget så nu börjar det likna något .
Vi har även flyttat bak motorn lite till och monterat dit Getragen.
Vi håller även på med att beställa en båge .
Efter en massa mätande så bestämde vi oss för att montera stegar (enklast).
Är det någon som har ett Busa spjäll läges sensor så är vi ute efter en även ett par slicks 10,5x26x15.
Har även kapat till det gamla K-jet insuget så nu börjar det likna något .
Vi har även flyttat bak motorn lite till och monterat dit Getragen.
Vi håller även på med att beställa en båge .
Efter en massa mätande så bestämde vi oss för att montera stegar (enklast).
Är det någon som har ett Busa spjäll läges sensor så är vi ute efter en även ett par slicks 10,5x26x15.
Senast redigerad av p.hedman den tis sep 26, 2017 9:27 pm, redigerad totalt 1 gånger.
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10192
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Lustgas PV:n tar form
fränt.
Hör av er om ni får bekymmer med DTA,, tror jag har koll på det mesta däri.
Hör av er om ni får bekymmer med DTA,, tror jag har koll på det mesta däri.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Re: Lustgas PV:n tar form
Hej och tack för erbjudandet och jag kanske tar dig på orden.
/ Peter
/ Peter
Re: Lustgas PV:n tar form
Det har inte hänt så mycket men torpeden är nästan klar motorfästen lika så , bågen har kommigt i och bakvagnen är färdig "konstruerad" så nu skall den bara svetsas dit.
Så vi siktar på att få åka till sommaren
Senast redigerad av p.hedman den tis sep 26, 2017 9:32 pm, redigerad totalt 1 gånger.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Lustgas PV:n tar form
bra jobbat!
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- * * * NXJ * * *
- Forumsberoende
- Inlägg: 2435
- Blev medlem: tis aug 30, 2005 9:49 pm
- Ort: Strängnäs (Född, uppväxt i Ume)
- Kontakt:
Re: Lustgas PV:n tar form
Härligt att det händer grejer med PVn
NXJ
NXJ
Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
-
- Topplocks-guru
- Inlägg: 6965
- Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
- Ort: Lund
- Kontakt:
Re: Lustgas PV:n tar form
Den ser ut att ha varit rätt fräsch i plåten från början.
Skönt att slippa laga en massa rost.
Ska den bli klar till denna säsongen?
Erland
Skönt att slippa laga en massa rost.
Ska den bli klar till denna säsongen?
Erland
Re: Lustgas PV:n tar form
Hej , ja vi ska göra ett försök att få den klar till denna säsong.
Men det är ju en del jobb kvar , och ang rost så är det endast några sönder dragna framskärms bultar som dragit hål i plåten annars så var den rost fri så det är skönt..
Men det är ju en del jobb kvar , och ang rost så är det endast några sönder dragna framskärms bultar som dragit hål i plåten annars så var den rost fri så det är skönt..
Re: Lustgas PV:n tar form
Fränt bygge! Hoppas man får se den på vägarna eller banan i sommar.
Re: Lustgas PV:n tar form
Mycket fint bygge. Kul att seriösa tar tag i gamla pvs. Trots att jag åker Saab
Re: Lustgas PV:n tar form
Såg att du var med i DT, hur går det för dig med pvn?