B20 billet cross flow alutopp
Re: B20 billet cross flow alutopp
Ja bara en topp .
"Du vill inte ha lite hjälp med att göra kanalerna bättre på den?"
Kanske , vad har du tänkat ?
Några ritningar vi har , men dom är svårförklarliga .
mvh Juha
"Du vill inte ha lite hjälp med att göra kanalerna bättre på den?"
Kanske , vad har du tänkat ?
Några ritningar vi har , men dom är svårförklarliga .
mvh Juha
Eight Valve Only Raisio
-
- Topplocks-guru
- Inlägg: 6965
- Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
- Ort: Lund
- Kontakt:
Re: B20 billet cross flow alutopp
Om man tittar på toppen så ser det ut som om insug är fräst rakt ner ganska långt från ventilsidan.
För bästa flöde skulle porten gå i en radie ända från sätet till inloppet, likadant på avgas.
Om ni gör en topp till skulle ni gjort insugningssidan högre så man kunde ha en längre radie ner till ventilen.
Det går att göra ett annorlunda förbränningsrum med bättretryckåtervinning även om ert ser bättre ut än original.
Hur har ni löst kylningen och fungerar toppen bra så att man kan köra med den på väg eller blir det värmeproblem?
Jag är själv väldigt sugen på att göra en bättre B20 topp men har aldrig kommit så långt som ni har.
Erland
För bästa flöde skulle porten gå i en radie ända från sätet till inloppet, likadant på avgas.
Om ni gör en topp till skulle ni gjort insugningssidan högre så man kunde ha en längre radie ner till ventilen.
Det går att göra ett annorlunda förbränningsrum med bättretryckåtervinning även om ert ser bättre ut än original.
Hur har ni löst kylningen och fungerar toppen bra så att man kan köra med den på väg eller blir det värmeproblem?
Jag är själv väldigt sugen på att göra en bättre B20 topp men har aldrig kommit så långt som ni har.
Erland
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10192
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: B20 billet cross flow alutopp
drog upp ljuset på bilderna, den undre vart det inte så mycket mer info som kom fram.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Re: B20 billet cross flow alutopp
Vi körde lite provkörning med Amazon i VW open (http://www.vw-open.fi/) och resultatet var 12.387 /202.25 60ft 2.311 Vi laddade bara 1.4 bar och åkningen var som drifting , bana var riktigt hal ?
http://kuvia.1g.fi/kuvat/2015/Vw-Open+2015/MOP_6583.jpg
http://kuvia.1g.fi/kuvat/2015/Vw-Open+2015/MOP_6583.jpg
Senast redigerad av hyvoneju den mån maj 25, 2015 8:07 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Eight Valve Only Raisio
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: B20 billet cross flow alutopp
fin slutfart med så lite laddtryck kommer nog gå grymt bra då ni får tuna in kombinationen riktigt. fler tävligar inplanerad i sommar?
mvh jens
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: B20 billet cross flow alutopp
Jag anmälade Amazon till Ford nationals http://www.fordnationals.net/ , och vi försöker delta också till några annan tävlingar ?
Eight Valve Only Raisio
Re: B20 billet cross flow alutopp
I dag vi körde lite och resultatet var 11,297@203,57 2.046s Alastaro 1.8.2015 / 1.4 bar
Vi kan säga att B20 är starkare än hänging av bakaxel Nu vi måste göra nu hänging
Vi kan säga att B20 är starkare än hänging av bakaxel Nu vi måste göra nu hänging
Eight Valve Only Raisio
- Gson-Power
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 47
- Blev medlem: ons aug 01, 2012 10:04 pm
- Ort: Dalarna
- Kontakt:
-
- Topplocks-guru
- Inlägg: 6965
- Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
- Ort: Lund
- Kontakt:
Re: B20 billet cross flow alutopp
Tur att ni inte kraschade bilen eller det hände direkt i starten?
Erland
Erland
Re: B20 billet cross flow alutopp
Vi körde 203,57 slutfart och bakaxel var sånt Vi mäste också växla utväxling , jag trodde att det är 4.56 men det är nu 4.88 Jag tänker att vi kan göra 4 link för uphänging .
Eight Valve Only Raisio
Re: B20 billet cross flow alutopp
Jag har gjort inte så mycket , men någonting
Vatten runtgång i toppen har lite förbätras ,
och för uphänging vi har sådana grejor
Uphänging är lite svetsat för anpassning , och axel är sånt
Axel ska förtunna cirka 60 mm .
Lite mera rymd för axel ?
Jag ska ta nya bilder när bil är på hjulen ?
Vatten runtgång i toppen har lite förbätras ,
och för uphänging vi har sådana grejor
Uphänging är lite svetsat för anpassning , och axel är sånt
Axel ska förtunna cirka 60 mm .
Lite mera rymd för axel ?
Jag ska ta nya bilder när bil är på hjulen ?
Eight Valve Only Raisio
Re: B20 billet cross flow alutopp
Bil är på hjulen ännu , men någonting har hänt ? Topp har 4 nya håler för vatten . Bakaxel är färdig , och svetsat
och hängning för mellerst
Kanske det räcker ?
Jag köpte Qa1 stötdämpare för bak , och kanske dom är bättre än 20 år gammal biltema rallydämpare
och hängning för mellerst
Kanske det räcker ?
Jag köpte Qa1 stötdämpare för bak , och kanske dom är bättre än 20 år gammal biltema rallydämpare
Eight Valve Only Raisio
Re: B20 billet cross flow alutopp
Hmmmm...
Jo.
Intressant...
Men...
Jämfört med ett "panhard"-stag eller ett "butterfly"/watts-länk, hur kommer det där att funka?
JAG får inte riktigt ihop det... i MIN värld kommer det att flexa för mycket.
Nu kan det mycket väl bli en del transversala komlikationer.... därav att jag försöker skriva "enkelt"...
Som JAG ser det kommer det att se ut som Ford's V-stag på en A-model... fast tvärt om?
Men med ett extra fourlink... men ändå inte....
PERKELE.... vafffaaaan... förklara tänket, eller missar jag nåt uppenbart???
Jo.
Intressant...
Men...
Jämfört med ett "panhard"-stag eller ett "butterfly"/watts-länk, hur kommer det där att funka?
JAG får inte riktigt ihop det... i MIN värld kommer det att flexa för mycket.
Nu kan det mycket väl bli en del transversala komlikationer.... därav att jag försöker skriva "enkelt"...
Som JAG ser det kommer det att se ut som Ford's V-stag på en A-model... fast tvärt om?
Men med ett extra fourlink... men ändå inte....
PERKELE.... vafffaaaan... förklara tänket, eller missar jag nåt uppenbart???