Jag rotade fram mitt Raketarsle med 2-petad Sachs som jag hade och lekte med när jag var 13. (20 år senare:) )
"Någon" har varit i farten med diverse slipmaterial i både cylinder och förgasare med tveksamt resultat
Ny cylinder och förknasare behövs om det ska bli nån ordning så vad ska jag köpa? Ska inte bli nån räcer men lite mer kräm är ju trevligt! Finns ju en uppsjö av billiga kit (från kina misstänker jag?) Någon som har lite erfarenhet i ämnet?
Skrämma sachsmotor, vidareutvevkla Jofrab 60cc
- Henrik Braun
- Forumsberoende
- Inlägg: 663
- Blev medlem: fre okt 26, 2007 12:23 am
- Ort: Karlshamn
Skrämma sachsmotor, vidareutvevkla Jofrab 60cc
Senast redigerad av Henrik Braun den tis sep 16, 2014 9:37 pm, redigerad totalt 1 gånger.
1018hp 1215nm S38 i E28
0708438759
0708438759
Re: Skrämma sachsmotor
Fråga på detta forum, det dom inte vet om Sachs är inte värt att veta.
http://www.raketsport.com/forum/viewforum.php?f=4
http://www.raketsport.com/forum/viewforum.php?f=4
Peter Olson
Re: Skrämma sachsmotor
Jag har en två-pets, "rattväxlad" sachs. Och i den har jag stoppat i Zündapp fjädrar och fjäderskålar i kopplingen, funkar kalas. Men två:ans växel vill gärna hoppa ur vid belastning.
Men en vanlig 60cc cylinder och en 17 förgasare tror jag de borde orka med, dock inte kopplingen som gärna slirar.
Men en vanlig 60cc cylinder och en 17 förgasare tror jag de borde orka med, dock inte kopplingen som gärna slirar.
oldforgemotorsport @Instagram
Turbos are like tampons, every pussy have one.
Turbos are like tampons, every pussy have one.
- Henrik Braun
- Forumsberoende
- Inlägg: 663
- Blev medlem: fre okt 26, 2007 12:23 am
- Ort: Karlshamn
Re: Skrämma sachsmotor
Nu har den fått en Jofrab 60cc, 17mm kyrkport och en jamarcol"pipa"
Drevad 14-36 och gjorde exakt 70 på gps sen tvärnöp den. Släppte när den hade kallnat och cylindern ser bra ut konstigt nog. Hade nog tålt att dreva den lite till tror jag.
såå.. hur tar vi det vidare? Nån som filat lite i en sån cylinder?
Drevad 14-36 och gjorde exakt 70 på gps sen tvärnöp den. Släppte när den hade kallnat och cylindern ser bra ut konstigt nog. Hade nog tålt att dreva den lite till tror jag.
såå.. hur tar vi det vidare? Nån som filat lite i en sån cylinder?
1018hp 1215nm S38 i E28
0708438759
0708438759
Re: Skrämma sachsmotor, vidareutvevkla Jofrab 60cc
Min 60cc på en compact gjorde 85, me 14/28 drev.bara lite putsat i å
Sachs trimmrör som är värdelöst.
Sachs trimmrör som är värdelöst.
tel 0707149931
Re: Skrämma sachsmotor, vidareutvevkla Jofrab 60cc
Oj, det var inte illa med 3,5-4 hk som dom brukar ge.
Peter Olson
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10193
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Skrämma sachsmotor, vidareutvevkla Jofrab 60cc
Se till att portarna är tajmade som de ska till en början, ibland är det kass.
Fixa riktigt förbränningsrum med riktig squish.
börja där.
Fixa riktigt förbränningsrum med riktig squish.
börja där.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
- Johan Posth
- Forumsberoende
- Inlägg: 707
- Blev medlem: ons okt 26, 2005 9:33 pm
- Ort: Laxå
Re: Skrämma sachsmotor, vidareutvevkla Jofrab 60cc
Ang. Koppling så går de att sätta dit 3 skålar till från fläktkylda motorer så man får 9fjädrar, om de nu inte redan är gjort.
Johan Posth, Laxå
070-2390054
070-2390054