Vacuum weber 45 dcoe

Dellorto, Weber, trycka eller suga?
ingesjo
För mycket laddtryck
Inlägg: 142
Blev medlem: fre maj 03, 2013 7:11 am

Re: Vacuum weber 45 dcoe

Inlägg av ingesjo »

mmp90 skrev:Hmm... Skippa den känns kanske sådär då den bör ha en funktion eftersom vakuumklockan finns där. Men om man skaffar sig en fördelare utan vakuumklocka typ http://www.westgear.se/store/p/volvo-10 ... lvo-108135 ?

Är bortsett ifrån förgasarna en original b20b
Skippade och skippade jag monterade mappningsbart tändsystem utan vacuum fördelare,, för motorn ville gå varmt på tomgång och låglast..
mmp90
Lite mer laddtryck
Inlägg: 17
Blev medlem: lör mar 16, 2013 6:16 pm

Re: Vacuum weber 45 dcoe

Inlägg av mmp90 »

Okej, jag tog vacuumet ifrån ena insugningsröret. Inte rätt men fungerar.

Nu så kanske nästa helg så ska jag montera en 123 tune fördelare och undrar lite om vacuumet igen. I instruktionsboken så står det "Connect the vacuum-tube ( if there is one ) from the carburetter to the nipple on the ‘123’. Older engines may have a screw-connection for the vacuum-advance diaphragm. In this case you can use a short length of rubber hose to connect to the 123, or remove the hard line to the carburetter and replace it completely with thick-walled rubber vacuum-hose.".

Fråga ett: vad betyder den två sista meningarna "Older engines may have a screw-connection for the vacuum-advance diaphragm. In this case you can use a short length of rubber hose to connect to the 123, or remove the hard line to the carburetter and replace it completely with thick-walled rubber vacuum-hose."?

Fråga två: där står connect vaccum if there is one, om där inte är en kan man strunta i det då?
Skriv svar