Låda från tgb 903?

Kopplingar, drivaxlar & växellådor
LarC

Låda från tgb 903?

Inlägg av LarC »

Jag har hört att m40 lådorna som satt på dom var kraftigare och att 1:ans drev var rakskurna. Om så skulle vara fallet kunde man ju fortsätta köra med långspak!
Är det någon som har erfarenhet av dessa lådor?
Användarvisningsbild
fredde_vit_pv
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2273
Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
Ort: yttertavle/umeå

Inlägg av fredde_vit_pv »

dom ska visst va tätstegade med rätt hög etta,
men långspak är ju helt klart coolast!
LarC

Inlägg av LarC »

Och det finns gott om den dessutom! NYA!
Användarvisningsbild
fredde_vit_pv
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2273
Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
Ort: yttertavle/umeå

Inlägg av fredde_vit_pv »

har du hittat en gömma? jag körde med m40 o långspak så länge det gick
när jag började ladda gas small själva huset,jättedumt!
LarC

Inlägg av LarC »

Ja dels på bildelsbasen och sedan satt jag och surfade runt och hittade en del privat annonser. Om det nu var m40 som satt i tgb 11 (nu blir jag lite osäker)
Användarvisningsbild
fredde_vit_pv
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2273
Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
Ort: yttertavle/umeå

Inlägg av fredde_vit_pv »

tgb 11 o 13 hadde B30 ,vet inte villken låda men det är inte samma som
bandvagnarna med B18 o rallylåda som jag tänker på
LarC

Inlägg av LarC »

hmm..det där måste forskas lite i! Sprängkåpan är inte samma på b30 och b18/20 alltså?
Användarvisningsbild
fredde_vit_pv
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2273
Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
Ort: yttertavle/umeå

Inlägg av fredde_vit_pv »

sugminturbo skrev:hmm..det där måste forskas lite i! Sprängkåpan är inte samma på b30 och b18/20 alltså?
vet inte
caterpillar
Forumsberoende
Inlägg: 3844
Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
Ort: nord-norge, TROMSØ

Inlägg av caterpillar »

kåpan på b30 :!: å b20 :!: er INTE lika.....ryktene sier at b30 har samme boltmønster som olds/buick/rover 3500 v8(140 kg alumotor kompl)
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
Användarvisningsbild
vince
För mycket laddtryck
Inlägg: 222
Blev medlem: ons jan 11, 2006 10:08 am
Ort: Gullspång
Kontakt:

Inlägg av vince »

stämmer att b30 har större bultmönster,men det är inte samma som buick/rover v8,däremot så fanns volvo p1800 med 164ans m400låda,men jag har hört att en sån sprängkåpa kostar nästan lika mycket som en hel p1800,hehe...
och 164 har väl kort spak även före 72?geez,undrar när jag tittade in i en sån sist?
försöker minnas hur lådan ser ut på en valp,men jag har för mej att det inte är en m40.
freiman
För mycket laddtryck
Inlägg: 466
Blev medlem: lör apr 01, 2006 2:34 pm
Ort: tibro
Kontakt:

Inlägg av freiman »

fem vxl lådan sitter bara i tgb13 och tgb20, tgb11 har bara 4vxl. osäker hur de går när man ska ta bort fördelnings lådan.

risk för att spakställen kan spöka lite, kommer inte riktigt ihåg hur de ser ut
LarC

Inlägg av LarC »

Saken var väl den att jag ville ha drevsatsen ifrån m40 lådan.
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Tror jag vet en som byggt om en sådan låda av något slag med fördelningslåda..
Han lånade ett par M40 av mig att plocka delar ifrån, så det går nog, har inte hört något annat i alla fall :wink:

Ska försöka komma ihåg att fråga när jag pratar med honom nästa gång.
Användarvisningsbild
Nicklas Eriksson
Forumsberoende
Inlägg: 864
Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
Ort: Norrbotten
Kontakt:

Inlägg av Nicklas Eriksson »

Det sitter nån form av ZF låda på tgb 11 iaf, kikade lite närmare på auktionen som var i kalix för en månad sen. Är M400:an en ZF förresten?
Skriv svar