Painlake Racing - Drifting BMW E36 med MS till Gatebil 27/9
Re: Painlake Racing - Drifting BMW E36 med MS till Gatebil 2
Hur mycket tryk?
Jeg er selv i gang med at bygge en m50b25 - har en m50b20 som backup
Vil bare vide hur mycket er FOR mycket
Jeg er selv i gang med at bygge en m50b25 - har en m50b20 som backup
Vil bare vide hur mycket er FOR mycket
- Painlake Racing
- Forumsberoende
- Inlägg: 604
- Blev medlem: lör okt 10, 2009 12:19 pm
- Ort: Emmaboda
Re: Painlake Racing - Drifting BMW E36 med MS till Gatebil 2
Jag kommer att byta lager och sätta dit någon bra topplockspackning och ARP bult (samt två insugs kammar). Är rädd för att laddtrycket kommer att krypa upp på 1,5bar och ca 530hk i motorn
Mvh Andreas Sköld, Painlake Racing fd PBM Racing.
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m.
Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda
Driftingbil: E36 med MS: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m.
Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda
Driftingbil: E36 med MS: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195
Re: Painlake Racing - Drifting BMW E36 med MS till Gatebil 2
På m50b20 motoren ????
- Painlake Racing
- Forumsberoende
- Inlägg: 604
- Blev medlem: lör okt 10, 2009 12:19 pm
- Ort: Emmaboda
Re: Painlake Racing - Drifting BMW E36 med MS till Gatebil 2
Nej! Blir en B25 till nästa säsong
Mvh Andreas Sköld, Painlake Racing fd PBM Racing.
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m.
Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda
Driftingbil: E36 med MS: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m.
Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda
Driftingbil: E36 med MS: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195
- Painlake Racing
- Forumsberoende
- Inlägg: 604
- Blev medlem: lör okt 10, 2009 12:19 pm
- Ort: Emmaboda
Re: Painlake Racing - Drifting BMW E36 med MS till Gatebil 2
Jaha, jag laddade 1bar i B20 oöppnad. Lyckades få in olja i förbränningrummen så den spikade sönder pga det tror jag. Har inte besiktigat skadorna än...
Standard bränslepump också..... Men den gick rätt bra ett tag! Kändes som närmare 300hk trots allt!
Standard bränslepump också..... Men den gick rätt bra ett tag! Kändes som närmare 300hk trots allt!
Senast redigerad av Painlake Racing den lör okt 25, 2014 12:23 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Mvh Andreas Sköld, Painlake Racing fd PBM Racing.
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m.
Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda
Driftingbil: E36 med MS: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m.
Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda
Driftingbil: E36 med MS: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195
Re: Painlake Racing - Drifting BMW E36 med MS till Gatebil 2
Tror du olien kommer fra vevhusventilation eller er stempler cracked?
- Painlake Racing
- Forumsberoende
- Inlägg: 604
- Blev medlem: lör okt 10, 2009 12:19 pm
- Ort: Emmaboda
Re: Painlake Racing - Drifting BMW E36 med MS till Gatebil 2
Oljereturpump som glömdes sättas igång....
Måste du ha pump så sätt den så den går automatiskt när bränslepumpen går.
Måste du ha pump så sätt den så den går automatiskt när bränslepumpen går.
Mvh Andreas Sköld, Painlake Racing fd PBM Racing.
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m.
Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda
Driftingbil: E36 med MS: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m.
Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda
Driftingbil: E36 med MS: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195
Re: Painlake Racing - Drifting BMW E36 med MS till Gatebil 2
Esh... utur!
Men hvorfor oliereturpumpe når turbo sidder så højt?
300hk på uåbned m50b20 er vel ok Det må være på e85?
Men hvorfor oliereturpumpe når turbo sidder så højt?
300hk på uåbned m50b20 er vel ok Det må være på e85?
- Painlake Racing
- Forumsberoende
- Inlägg: 604
- Blev medlem: lör okt 10, 2009 12:19 pm
- Ort: Emmaboda
Re: Painlake Racing - Drifting BMW E36 med MS till Gatebil 2
98. Kan ha varit 250 också, men inte mindre.
Jo, jag ville testa att trycka in oljan i oljepluggen. Funkar med pump! Ett sätt att slippa borra i tråg/kåpor med motorn i bilen. På nästa blir det retur i bröstkåpan.
Jo, jag ville testa att trycka in oljan i oljepluggen. Funkar med pump! Ett sätt att slippa borra i tråg/kåpor med motorn i bilen. På nästa blir det retur i bröstkåpan.
Mvh Andreas Sköld, Painlake Racing fd PBM Racing.
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m.
Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda
Driftingbil: E36 med MS: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m.
Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda
Driftingbil: E36 med MS: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195
Re: Painlake Racing - Drifting BMW E36 med MS till Gatebil 2
Med stort nok fald er det ikke nødvendigt at trykke olien ind igennem oliepluggen.
Jeg har selv bare en fitting i min m40b16
https://www.youtube.com/watch?v=ZcK15Whs3cg
Den ryger lidt, men det er fordi jeg havde vevhusventilation i et trykrør Det er ikke første gang jeg laver den fejl når jeg laver turbo
Jeg har selv bare en fitting i min m40b16
https://www.youtube.com/watch?v=ZcK15Whs3cg
Den ryger lidt, men det er fordi jeg havde vevhusventilation i et trykrør Det er ikke første gang jeg laver den fejl når jeg laver turbo
- Painlake Racing
- Forumsberoende
- Inlägg: 604
- Blev medlem: lör okt 10, 2009 12:19 pm
- Ort: Emmaboda
Re: Painlake Racing - Drifting BMW E36 med MS till Gatebil 2
Måste vara bra diameter hela vägen också. Men inget att rekommendera tycker jag.
Mvh Andreas Sköld, Painlake Racing fd PBM Racing.
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m.
Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda
Driftingbil: E36 med MS: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m.
Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda
Driftingbil: E36 med MS: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195
Re: Painlake Racing - Drifting BMW E36 med MS till Gatebil 2
An10 slange og 8mm gennem fitting i bundproppen.
Hvorfor vil du ikke rekommendere det? Fysisk har det jo ingen grund til IKKE at virke selvom olien kommer ind under niveauet.
Der var endda et turbo kit til toyota yaris der blev solgt engang, hvor det også var lavet sådan.
Hvorfor vil du ikke rekommendere det? Fysisk har det jo ingen grund til IKKE at virke selvom olien kommer ind under niveauet.
Der var endda et turbo kit til toyota yaris der blev solgt engang, hvor det også var lavet sådan.
- Painlake Racing
- Forumsberoende
- Inlägg: 604
- Blev medlem: lör okt 10, 2009 12:19 pm
- Ort: Emmaboda
Re: Painlake Racing - Drifting BMW E36 med MS till Gatebil 2
Jag testade med AN12 för skoj skull. Fyllde slangen och tryckte sönder packningarna i turbon. Så det är nog därför det ryker. Nog om det.
Mvh Andreas Sköld, Painlake Racing fd PBM Racing.
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m.
Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda
Driftingbil: E36 med MS: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m.
Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda
Driftingbil: E36 med MS: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195
Re: Painlake Racing - Drifting BMW E36 med MS till Gatebil 2
Hvor stor feed slange til turbo så? Jeg har an4 med 0.14" eller 0.014" restrictor på min kina snurre. Den er uden kuglelejer
- Painlake Racing
- Forumsberoende
- Inlägg: 604
- Blev medlem: lör okt 10, 2009 12:19 pm
- Ort: Emmaboda
Re: Painlake Racing - Drifting BMW E36 med MS till Gatebil 2
An6 men en rejäl restriktor i turbon eftersom den är kullagrad. Ska nog köra AN4 nästa år.
Mvh Andreas Sköld, Painlake Racing fd PBM Racing.
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m.
Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda
Driftingbil: E36 med MS: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m.
Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda
Driftingbil: E36 med MS: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195