Toyota Mkiv 1993 Singel Turbo / flex fuel / Ombyggt fordon

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Lövet98
För mycket laddtryck
Inlägg: 278
Blev medlem: ons aug 26, 2009 10:15 pm

Re: toyota mkiv / 11.07s 203km/h "motor startad 2012"

Inlägg av Lövet98 »

jonnystrand skrev:
Varför funderar du på att byta till Maxxecu? inte nöjd med Vipecet?
är super nöjd med vipec är enkelt att jobba med och funktioner jag vill ha mm förutom den där traction control som kom till vipec i88 nu! men blev lite less när boxen gick sönder och jag skickade i vägen för lagning och fick nu veta att den inte gick laga... ska inte skylla på nån utan nog kan det vara mitt fel men det känns lite konstigt när man ser hur en del misshandlar sina ecus i bilarna och min gick sönder utan att jag kände att jag misshandlade. inga komponenter som var trasiga utan vias eller tracks i kretskortet men jag har redan kollat på vipec i88 / maxxecu osv så vi får se... ska göra ett sista försök att fixa ecun själv så får vi se om jag klarar mig i år. det tråkigaste i det hela är att jag la väldig mycket tid på felsökning före jag insåg vad det var då det är ett intermittent fel på ecun som gör att den läser fel volt i systemet ibland vilket gör att den tror att volten är för låg eller hög ändå tills den slår av boxen och det kan ta 2 dagar eller 2 timmar mellan gångerna det händer :doh: men nog ska det lösa sig på något sätt :read: men köra ska jag!
Okej, då förstår jag. Men om du redan har ett V88 kan du inte bara köpa boxen och använda härvan du redan har idag för de är väl likadana kontakter bara att boxarna ser annorlunda ut?
Användarvisningsbild
jonnystrand
Forumsberoende
Inlägg: 549
Blev medlem: mån jun 26, 2006 3:08 pm
Ort: skellefteå

Re: toyota mkiv / 11.07s 203km/h "motor startad 2012"

Inlägg av jonnystrand »

äntligen är den besiktigad och godkänd! tog några år.... :beerchug:

så det blev en sväng till Piteå men det var så dålig väder så vi var i långnäs max 30min! sen blev det sunes!
så nu är det bara börja fixa med finish närt man orkar :thumbright:
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6036
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Re: toyota mkiv / 11.07s 203km/h "motor startad 2012"

Inlägg av Steve »

Dunderskryx på Sunes? ;)
Bild
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
Användarvisningsbild
jonnystrand
Forumsberoende
Inlägg: 549
Blev medlem: mån jun 26, 2006 3:08 pm
Ort: skellefteå

Re: toyota mkiv / 11.07s 203km/h "motor startad 2012"

Inlägg av jonnystrand »

Dunderskryx på Sunes? ;)
nåt i den stilen :hihi: :thumbright:
mawte
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 97
Blev medlem: ons aug 03, 2011 6:11 pm
Ort: Umeå

Re: toyota mkiv / 11.07s 203km/h "motor startad 2012"

Inlägg av mawte »

Grattis! Du ska inte svänga förbi umeå nästa helg på vårträffen här? skulle vara kul att spana in ekipaget:)
Användarvisningsbild
jonnystrand
Forumsberoende
Inlägg: 549
Blev medlem: mån jun 26, 2006 3:08 pm
Ort: skellefteå

Re: toyota mkiv / 11.07s 203km/h "motor startad 2012"

Inlägg av jonnystrand »

Grattis! Du ska inte svänga förbi umeå nästa helg på vårträffen här? skulle vara kul att spana in ekipaget:)
tanken var det först men nu vet jag inte om jag hinner för jag ska plocka ut lådan då jag har tappat bort 5 och 6ans växel ibland som att det var friläge.dom kommer tillbaka efter att man har ståt ett tag eller kört lite hårt på lägre växlar :shock: så det måste lösas först. så lådan åker ur på torsdag så går det bra så är bilen ihop på fredag ... så vi får se :eclipsee_steering:
Användarvisningsbild
J00r
För mycket laddtryck
Inlägg: 408
Blev medlem: fre jan 29, 2010 1:06 am
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: toyota mkiv / 11.07s 203km/h "motor startad 2012"

Inlägg av J00r »

hx55 ska väl också på! :thumbright:
Jonas Almqvist
Användarvisningsbild
jonnystrand
Forumsberoende
Inlägg: 549
Blev medlem: mån jun 26, 2006 3:08 pm
Ort: skellefteå

Re: toyota mkiv / 11.07s 203km/h "motor startad 2012"

Inlägg av jonnystrand »

Har några gånger fåt problemet att jag inte kan lägg I 5an och 6an... Har bara varit tomt / friläge. Tänkte att det är lika bra att ta det direkt så det inte blir mer problem! Hittade felet efter en stunds mekande

Bild
Användarvisningsbild
jonnystrand
Forumsberoende
Inlägg: 549
Blev medlem: mån jun 26, 2006 3:08 pm
Ort: skellefteå

Re: toyota mkiv / 11.07s 203km/h "motor startad 2012"

Inlägg av jonnystrand »

gjorde en liten ny del och monterade ihop lådan! och det verkar som att lådan funkar bara bra nu :beerchug:
så nu börjar man kunna sortera ut smått ock gott när man får använda bilen :thumbright: har hunnit köra genom några tankar e85 och är super nöjd med hur den beter sig.
har fåt min vipec v88 box att funka med lite ful knep så jag klarar mig tills vidare men måste nog spara i hop till ett nytt i88 nån gång :( kan tyvär inte köra med egas osv som det är nu pga boxen. så är det nån som har en i88 till bra pris är det bara pma mig :thumbright:

har även äntligen fått tag på original kjolar till den så nu skulle jag bara fått i tag en original front gärna med j-spec el front spoiler i bra skick! så man kan börja fundera på lack och sånt där roligt! :dance2:
Användarvisningsbild
jonnystrand
Forumsberoende
Inlägg: 549
Blev medlem: mån jun 26, 2006 3:08 pm
Ort: skellefteå

Re: toyota mkiv / 11.07s 203km/h "motor startad 2012"

Inlägg av jonnystrand »

nu när äntligen bil funkar och är besad så tänkte jag göra en liten garage lack så man ser att allt blev bra tex har jag tagit bort antändhål,spolarhål på huven spolarhål på backlucka, torkare bak, mm
Senast redigerad av jonnystrand den fre jul 31, 2015 2:06 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
jonnystrand
Forumsberoende
Inlägg: 549
Blev medlem: mån jun 26, 2006 3:08 pm
Ort: skellefteå

Re: toyota mkiv / 11.07s 203km/h "motor startad 2012"

Inlägg av jonnystrand »

Bild

Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk
Användarvisningsbild
jonnystrand
Forumsberoende
Inlägg: 549
Blev medlem: mån jun 26, 2006 3:08 pm
Ort: skellefteå

Re: toyota mkiv / 11.07s 203km/h "motor startad 2012"

Inlägg av jonnystrand »

Bild

Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk
Användarvisningsbild
freddan302
Forumsberoende
Inlägg: 817
Blev medlem: ons nov 25, 2009 6:58 pm
Ort: Gällivare

Re: toyota mkiv / 11.07s 203km/h "motor startad 2012"

Inlägg av freddan302 »

Ser bra ut! :)
Användarvisningsbild
jonnystrand
Forumsberoende
Inlägg: 549
Blev medlem: mån jun 26, 2006 3:08 pm
Ort: skellefteå

Re: toyota mkiv / 11.07s 203km/h "motor startad 2012"

Inlägg av jonnystrand »

blev lite garage besök och köra runt i regnet i går och man kan konstatera 4wd (läs corsa :thumbright:) med pulver kan få lite fäst med när det är blöt... med supran så kan man lägga i vilken växel man vill och inte ha fäste nånstans... lite som sommar däck och vinter :doh: . men det var trevlig att få köra bilen efter att man monterat ihop bilen och fastän det bara är en garage lack så är det ändå hundra gånger bättre än min multifärgade skadade och nötta lack som hade uppståt under tiden jag byggde om den till vänstersyrd mm. så nu hoppas jag det är väder nästa helg så kanske man kan rulla lite mil. för nu ska jag köra bilen så mycket man hinner innan hösten :thumbright:
Användarvisningsbild
jonnystrand
Forumsberoende
Inlägg: 549
Blev medlem: mån jun 26, 2006 3:08 pm
Ort: skellefteå

Re: toyota mkiv / 11.07s 203km/h "motor startad 2012"

Inlägg av jonnystrand »

Bild

Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk
Skriv svar