Tjena!
Detta har nog diskuterats förrut men jag hoppades att jag kunde få lite bra svar angående lager spel när det handlar om en motor med kanske 300-1000HK
Läste runt lite här och några tyckte att man skulle köra med runt 6-7/100mm i lagerspel på både vev och ram lager , stämmer detta?, vill man ha lösare lager spel om man bygger en motor med kanske 250-300HK jämfört med en motor med 1000HK?
oljesystem!
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 71
- Blev medlem: mån jun 29, 2015 8:35 pm
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: oljesystem!
det beror på många saker du kan börja med att lägga upp så mycket info om din motor, använings område och vad du kör för olja mm så har vi en början att klura på vad du ska ha för spel.
mvh jens
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 71
- Blev medlem: mån jun 29, 2015 8:35 pm
Re: oljesystem!
Ja det är inte till en motor dom jag ska bygga nu
Men det ska hända i framtiden
Tänkte köra 2.5l vev h profil smidda kolvar
Portad planad topplock större ventiler annan kam
Kommer troligtvis varva ganska mycket men jag kommer också köra normalt med den också
Men det ska hända i framtiden
Tänkte köra 2.5l vev h profil smidda kolvar
Portad planad topplock större ventiler annan kam
Kommer troligtvis varva ganska mycket men jag kommer också köra normalt med den också
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10191
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: oljesystem!
det GÅR att gå en annan väg, men eftersom den kräver massvis med ras och utvecklingskostnader så blir det drygt.
Kolla Nascars lagerspel, de kör skittajt numera.
och väldigt låg viscocitet på oljan för att kunna pumpa in den snabbt för att kyla.
Med mindre spel är lagertapp och lager väldigt nära varandra i dimension så de har ökat lagerbärigheten 'åt andra hållet' istället, istället för att bredda lagret för att öka ytan kör de smalare och tajtare och får stor yta ändå.
Kolla Nascars lagerspel, de kör skittajt numera.
och väldigt låg viscocitet på oljan för att kunna pumpa in den snabbt för att kyla.
Med mindre spel är lagertapp och lager väldigt nära varandra i dimension så de har ökat lagerbärigheten 'åt andra hållet' istället, istället för att bredda lagret för att öka ytan kör de smalare och tajtare och får stor yta ändå.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 71
- Blev medlem: mån jun 29, 2015 8:35 pm
Re: oljesystem!
Jo det är sant
Jag visste bara om det är skitsamma att ha tajtare eller lösare
Är det ena bättre än det andra eller är det skitsamma?
Jag visste bara om det är skitsamma att ha tajtare eller lösare
Är det ena bättre än det andra eller är det skitsamma?