P1800 > 5/108 ET25 eller 43?

Modifieringar och tips
taz82
Forumsberoende
Inlägg: 561
Blev medlem: sön apr 06, 2008 9:12 pm
Ort: Göteborg
Kontakt:

P1800 > 5/108 ET25 eller 43?

Inlägg av taz82 »

Har massor med funderingar kring mitt P1800 busbygge.

För de som undrar så är det en naturfärgad kaross med papper som köpts
billigt utan motor/låda/inredning.

Bilen skall få multilink bak från gamla 960/760 och då får jag 5/108 bak.
Troligen tas hela underredet från 965 -97a med alla infästningar.

Har ju två faser i det hela. Fas1 är regbes, Fas2 - vanligt bruk!

Fas1 då måste jag ju få in däck/fälg som axeln har på orginalbilen bak,
dvs. 195/65/15 vilket inte bör vara några problem alls varken med bredd
eller så, kanske kan köra 850 fälgar bak om det breddar för mycket, frågan
är vad bes. säger om det? ser dom det?

Fram har jag ju en annan bultdelning och jag har tänkt ha 305mm skivor
från S80 (5/108). Vad säger regbes om man kommer in med spacers som
går från orginalbultdelningen till 5/108? Går det att få igenom?

Det blir troligen amatörbyggt fordon av detta innan man är klar med alla
dumma idéer.

Fas2 så har jag tänkt ha Nebula på den. Fram kan nog eventuellt behöva
svarvas och kapas från 8" till 7" misstänker jag och 215/35/18 däck
eller så, men det är inget som stör mig. Bak borde man kunna klämma
in 225 sulor med 8" fälg hoppas jag, framtiden får utvisa detta.

frågan är väl närmast vad bes. säger om spacers fram?
är 140/160 framvagn bolt-on i rambalkarna? Där är ju rätt bultdelning iaf

*LÅNGTIDSPROJEKT!*
mattew
För lite laddtryck
Inlägg: 3
Blev medlem: tis jul 28, 2015 9:16 am

Re: P1800 > 5/108 ET25 eller 43?

Inlägg av mattew »

Hej,sitter och läaer lite gammla trådar. Hur går det med ditt P1800 bygge?
mw
Skriv svar