Jensas B18 comp Vega.
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1368
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
Re: Jensas B18 comp Vega. 5.89/201m. B18 2016!
jag kapade med 745an från 8.78 till 8.30 när jag bytte från jerico dr4 dogbox till jerico cl4 clutchless
Jag nollar kopplingen efter varje runda, sedan tar jag ur lådan och byter lameller mellan tävlingsdagarna. Har hänt att jag bytt lameller mellan rundorna om det slirat tokmycket, men jag försöker undvika det.
Jag nollar kopplingen efter varje runda, sedan tar jag ur lådan och byter lameller mellan tävlingsdagarna. Har hänt att jag bytt lameller mellan rundorna om det slirat tokmycket, men jag försöker undvika det.
Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
- Fredde Holmgren
- Impellerhead
- Inlägg: 2512
- Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
- Ort: Skellefte
- Kontakt:
Re: Jensas B18 comp Vega. 5.89/201m. B18 2016!
Jag skruvar alltid kopplingen själv och det är i princip det vi mekar med på tävlingarna förutom tuning i datorn. Och nivån på mek är ungefär som Micke beskriver sitt kopplingsmek.Jens Gustavsson skrev: jag är lite rädd för att det blir för mycket skruvning med kopplingen då man kör litet team och olika team var tävling.
mvh jens
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
Re: Jensas B18 comp Vega. 5.89/201m. B18 2016!
Ja det är inte alls farligt mycket meck med koppling som alla påstår. speciellt de som inte provat att köra med det själv.
Vi gör som fredde och micke, kollar kopplingen mellan rundorna och nollar den om det behövs. vi körde flera tävlingar på
samma lameller till och med. och brukar få ut runt 4 rundor i mellan att man nollar den.
Vi gör som fredde och micke, kollar kopplingen mellan rundorna och nollar den om det behövs. vi körde flera tävlingar på
samma lameller till och med. och brukar få ut runt 4 rundor i mellan att man nollar den.
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
- fredde_vit_pv
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 2273
- Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
- Ort: yttertavle/umeå
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10195
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Jensas B18 comp Vega. 5.89/201m. B18 2016!
Fixa lite tändmissar så spoolar den än snabbare
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21695
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Jensas B18 comp Vega. 5.89/201m. B18 2016!
intresant film där fredde ska kolla närmare på den sen i kväll man ser att olje kylaren till automaten blir varm också!
jag hade inte full gas där den missade inte så noga mappat där då den alldrig går där normalt. tom varvade upp den mot 6800 sen gasa jag sakta där till full gas!
va väldigt skummt att köra i nav dynon fick ingen belstning först då den slira så mycket i convertern på nått sätt men man kan se lite grovt hur den lirade. 544 nav hk vart det iallafall på nått varv men ca 5 grader ute och 1030tryck så det koregeras ned därifrån. hadde bara 27 grader insugs temp och som men ser på freddes film så skulle man bara behövt 20 cm lång laddkylare
mvh jens
jag hade inte full gas där den missade inte så noga mappat där då den alldrig går där normalt. tom varvade upp den mot 6800 sen gasa jag sakta där till full gas!
va väldigt skummt att köra i nav dynon fick ingen belstning först då den slira så mycket i convertern på nått sätt men man kan se lite grovt hur den lirade. 544 nav hk vart det iallafall på nått varv men ca 5 grader ute och 1030tryck så det koregeras ned därifrån. hadde bara 27 grader insugs temp och som men ser på freddes film så skulle man bara behövt 20 cm lång laddkylare
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10195
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Jensas B18 comp Vega. 5.89/201m. B18 2016!
dynon borde ha en 'låsning' mao till du trycker på knappen att börja mäta samtidigt som convertern låser.
För att simulera du står still och bygger tryck mot convertern.
borde ha för att kunna mäta automatbilar, menar jag.
För att simulera du står still och bygger tryck mot convertern.
borde ha för att kunna mäta automatbilar, menar jag.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21695
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Jensas B18 comp Vega. 5.89/201m. B18 2016!
blir nog svårt att stå still med däcken på transbrake och sen acc till 6800rpm och samtidigt starta svepet därifrån eller hur menar du?
vet inte hur mycket du kan om en konverter men de slirar olika på olika vrid och varv... fins inget inslags varv som på en skoter variator med ramper.
det som sangren skulle behöva (och det är på gång) är en varvtals mätning på en kanal från motorn så man ser slir och motorns varvtal i loggen i dynon samtidigt som man ser varv där bak där den mäter effekt.
mvh jens
vet inte hur mycket du kan om en konverter men de slirar olika på olika vrid och varv... fins inget inslags varv som på en skoter variator med ramper.
det som sangren skulle behöva (och det är på gång) är en varvtals mätning på en kanal från motorn så man ser slir och motorns varvtal i loggen i dynon samtidigt som man ser varv där bak där den mäter effekt.
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Pro-Mille
- Forumsberoende
- Inlägg: 1068
- Blev medlem: tor okt 12, 2006 12:38 am
- Ort: Torshälla
- Kontakt:
Re: Jensas B18 comp Vega. 5.89/201m. B18 2016!
Enda sättet för att få det riktigt bra är och köra med en stum converter.
Beställde en sådan med TH-splines, 9.75" i diameter var den.
Dom används i vissa banracing klasser.
Beställde en sådan med TH-splines, 9.75" i diameter var den.
Dom används i vissa banracing klasser.
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10195
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Jensas B18 comp Vega. 5.89/201m. B18 2016!
Jag spekulerade fritt, försökte tänka att dynon skulle simulera stillastående bil.Jens Gustavsson skrev:blir nog svårt att stå still med däcken på transbrake och sen acc till 6800rpm och samtidigt starta svepet därifrån eller hur menar du?
vet inte hur mycket du kan om en konverter men de slirar olika på olika vrid och varv... fins inget inslags varv som på en skoter variator med ramper.
det som sangren skulle behöva (och det är på gång) är en varvtals mätning på en kanal från motorn så man ser slir och motorns varvtal i loggen i dynon samtidigt som man ser varv där bak där den mäter effekt.
mvh jens
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Re: Jensas B18 comp Vega. 5.89/201m. B18 2016!
Ja man använder stum turbin för att det ska bli konsekvent mätresultat. Men för att justera bränsle eller liknande fungerar det.
- Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
- Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
- Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10195
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Jensas B18 comp Vega. 5.89/201m. B18 2016!
Jag fantiserade iväg och inbillade mig att det skulle simuleras en 402m repa i dynon.. my bad
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21695
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Jensas B18 comp Vega. 5.89/201m. B18 2016!
tyvär omöjligt. som robert säger kan man montera en svetsad converter om man ska dyno på alla varvtal och utan slir.
men det va kul att se hur det fungerade och en jätte trevlig dag
mvh jens
men det va kul att se hur det fungerade och en jätte trevlig dag
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10195
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Jensas B18 comp Vega. 5.89/201m. B18 2016!
Om man inte har en kraftig lockup då iofs?
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21695
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Jensas B18 comp Vega. 5.89/201m. B18 2016!
ja det fins på nyare automater och på fulllrace men tror inte det är godkänt i min klass. sen vääääldigt dyra
mvh jens
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/