Gaz å av kan utan extra kostnad tror jag.
Man brukar sätta coilovern så långt ut det går på bäraren men du går räkna med att göra fästen i båda ändar.
Justerbara dämpare
Re: Justerbara dämpare
http://www.avouk.com/MotorsportFrameset-84.htm
Välj universal, sedan twintube så finns blandade både dämpare och coilovers.
Nu står ju tyvärr pundet högt, gaz lär ha motsvarande.
Välj universal, sedan twintube så finns blandade både dämpare och coilovers.
Nu står ju tyvärr pundet högt, gaz lär ha motsvarande.
Re: Justerbara dämpare
Okej, du råkar inte ha några bilder på dina mått beställda Anders?
Ska kika där lite. Så om jag sätter coilen som original dämpare sitter, bygger givetvis om och förstärker. Men tänkte på vinkel och så. Då kommer det funka? Eller bör jag ta hål i tornet för att få lite längd på den? Den blir ju ganska kort om jag sänker bilen, säg 10cm!
Kanske märks att jag är helt färsk i detta område.
Ska kika där lite. Så om jag sätter coilen som original dämpare sitter, bygger givetvis om och förstärker. Men tänkte på vinkel och så. Då kommer det funka? Eller bör jag ta hål i tornet för att få lite längd på den? Den blir ju ganska kort om jag sänker bilen, säg 10cm!
Kanske märks att jag är helt färsk i detta område.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 428
- Blev medlem: ons nov 12, 2008 8:55 pm
- Ort: Jönköping
Re: Justerbara dämpare
Hittade en på bakdämparna.
Framdämparna beställde jag med "gängstång" och gummibussningar i övre änden som det är orginal.
Vad ska du använda bilen till? Racing, dragrace eller vill du bara ha den så låg som möjligt?
Framdämparna beställde jag med "gängstång" och gummibussningar i övre änden som det är orginal.
Vad ska du använda bilen till? Racing, dragrace eller vill du bara ha den så låg som möjligt?
Anders Karlsson
Opel Commodore 24V
Opel Commodore 24V
Re: Justerbara dämpare
härligt! jadu, svåraste frågan man kan få. jag ska försöka besikta den på sbp. men den ska även gå bana, vill prova köra lite drifting/konbana med den också .
jag har varit lite den som har åkt med för mycket laddtryck och lite för lite väghållning och bromsar.
jag fick åka med i en stum golf mk1 med 300hk. jag tyckte det var kul att kunna hålla farten i kurvorna haha.
förut har det varit "äsch jag kommer ikapp på rakan" men nu vill jag förstå mig på hur det funkar med väghållning!
jag har varit lite den som har åkt med för mycket laddtryck och lite för lite väghållning och bromsar.
jag fick åka med i en stum golf mk1 med 300hk. jag tyckte det var kul att kunna hålla farten i kurvorna haha.
förut har det varit "äsch jag kommer ikapp på rakan" men nu vill jag förstå mig på hur det funkar med väghållning!