Kadett4wd skrev:Ska ni på nåt vis få 99.9% repeterbart resultat måste man ju annulera felkällor.
Saker såsom gummi som ändrar form med ökat moment.
Vid Utrullning deformeras exempelvis inte däcken lika som då de belastas med massvis med kraft som under själva pullet.
Hjulen 'klättrar' inte lika på rullen heller.
Öppna ögonen för lite fysik istället för att lita på att er egna utrustning är bäst.
Var självkritiska!
Att sitta och påstå att bil efter bil lämnar korrekta resultat i sin rulle jämfört med motorlab är otroligt kaxigt.
Och lämnar då utrymme för diskussion.
Det är dessutom roligt hur blinda många är.
De kräver däck i gott skick då man kommer till deras bänk?
Varför?
De däcken som ofta döms ut som också gått hundratals mil på väg efter domen, går sönder efter 10min effektiv tid i dyno.
Så du tror på fullaste allvar att du har 99.9% repeterbarhet i en motordyno? Märks att du tillbringat för lite tid där med