Vad kan jag förvänta mig hända?
1,6 fyra med dubbla 45:or.
Lekman som man är, så borde mindre ge snabbare luftflöde?
Byta från 36 till 34 halsringar!
Byta från 36 till 34 halsringar!
Jonne C
Audi 100T Banbil Nira i3+
Audi 100Q Avant
Ford Fiesta Xr2
Mitsubishi Galant V6
Audi 100T Banbil Nira i3+
Audi 100Q Avant
Ford Fiesta Xr2
Mitsubishi Galant V6
Re: Byta från 36 till 34 halsringar!
jo så är det ju men troligen så ändras väl en del bestyckning också. Ju mindre halsringar ju lättare är det ju att få den att gå fint som gatmotor men man tappar ju toppeffekt istället så man får ju bestämma sig för vad man vill ha. 34mm halsringar borde ju rimligt fungera alldeles utmärkt på en liten 1.6. Nästan så weber 40 vore bättre.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 216
- Blev medlem: mån aug 18, 2008 8:49 pm
Re: Byta från 36 till 34 halsringar!
Instämmer med Stefan.
På en 1,6liters motor borde det bli bättre.
På en 1,6liters motor borde det bli bättre.
Micke
Re: Byta från 36 till 34 halsringar!
Hört innan att 40 kanske skulle vara bättre men 45orna har suttit några år så de får hänga med är en busbil som bara går när det är finväder, men nya ringar blir det!
Han saknar det där sista rytet... tänkte att mindre ger mer fart (blåsa i stuprör eller sugrör) 2mm mindre låter lite men ni tror jag känner skillnad? med ny bestyckning såklart!
Han saknar det där sista rytet... tänkte att mindre ger mer fart (blåsa i stuprör eller sugrör) 2mm mindre låter lite men ni tror jag känner skillnad? med ny bestyckning såklart!
Jonne C
Audi 100T Banbil Nira i3+
Audi 100Q Avant
Ford Fiesta Xr2
Mitsubishi Galant V6
Audi 100T Banbil Nira i3+
Audi 100Q Avant
Ford Fiesta Xr2
Mitsubishi Galant V6
Re: Byta från 36 till 34 halsringar!
Effekten går ju inte upp med mindre halsring, om dom nu inte är alldeles för stora förstås. Däremot kanske den går bättre på låga varv.
Peter Olson
- fredde_vit_pv
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 2273
- Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
- Ort: yttertavle/umeå
Re: Byta från 36 till 34 halsringar!
halsringarma har ingen aning om vad motorn varvar! dom skapar ett undertryck vid visst ett flöde
sen är huvudmunstyckets uppgift att bromsa bränslet!
sen är huvudmunstyckets uppgift att bromsa bränslet!