Ajden skrev:Är inte så mycket att berätta om. Är ett perforerat rör bara förutom första delen som är en egen liten kammare där det är ett 20mm hål ifrån avgaserna in till den tar tydligen bort en del det också sägs det.
Mitt tips om du har ljudproblem är att köpa Apple dämpare finns på mekonomen de dämpar riktigt bra.
Ok, men det där vita som du lindat runt röret vad är det för material?
Har två apple dämpare per sida men jag ligger ändå för högt. Klarar "passeringsprovet" men inte "accprovet". Nu kanske jag klarar regbesiktningen ändå men det är aldrig fel att ha en plan B om det går åt skogen.
Mvh
Peter
If you´re going under control you´re going too slow! Boss 302: 12,706@186km/h
Är det bara för bullerprovet är det bara att göra några extra insattser i dämparna.
Elias har fått dit det mesta av elystemet och jag har bland annat satt dit oljefiltret. Har gjort "dummy" slangar av några slangar jag fick med till oljekylaren, för de vågar jag inte använda då de är ca 2mm god och ungefär ingen armering i slangarna. Blir riktiga hydraulslangar sen.
Funderar även att sätta dit en Accsump nu när det är ganska mycket olja som måste flyttas på när motorn startas och kan alltid vara bra att ha.
Det här med accusump.
Många har kört lagerras på sina maskiner som har detta monterat.
Ponera du fått nån situation som tömmer 'akumulatorn'.
Om denna 'laddas' omgående efter tömning så får ju motorn en tid av sämre smörjing då flödet från pumpen även skall fylla denne.
Eller hur funkar det?
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Kadett4wd skrev:Det här med accusump.
Många har kört lagerras på sina maskiner som har detta monterat.
Ponera du fått nån situation som tömmer 'akumulatorn'.
Om denna 'laddas' omgående efter tömning så får ju motorn en tid av sämre smörjing då flödet från pumpen även skall fylla denne.
Eller hur funkar det?
Det är ju ett grundmottryck i accusumptanken så återfyllnaden börjar ju inte förens oljetrycket kommer tillbaka.
Men intressant att du känner till flera fall av lagerras där du antyder att accusumpen orsakat det. Skulle var intressant att veta mer om det.
Alldeles säkert David, men då hade iaf lampan lyst.
Anders, Om jag tar en ur högen, white trash teamet hade bekymmer.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Gör det, de gick över till torrsump, då funkade det.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
siddu,, jag fick infon i 3djehand så den kan förvanskats under vägen.
Men det finns fler, nyttja google så ser du.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Då hoppar jag nog över accsumpen om jag inte bygger med två ventliger som sköter om fyllandet och tömmandet för att på så sätt altid reglera att trycket håller sig innom rätt intervall.