B23 startar inte.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 281
- Blev medlem: sön dec 15, 2013 3:47 pm
Re: B23 startar inte.
Ska va så. Motståndet funkar bara fullt ut när spolen förbrukar ström se det som en strypning i en vattenslang. När du sätter tummen för slangen är där samma tryck före o efter. Men när du släpper sjunker trycket efter strypningen
Skickat från min E5823 via Tapatalk
Skickat från min E5823 via Tapatalk
- Sebastiaan245
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 125
- Blev medlem: mån nov 11, 2013 6:59 pm
- Ort: Hallands Län
Re: B23 startar inte.
men som jag fattade det skulle den ge fullt effekt (12-14V) med start men inte när den står på nyckelläge II (9V)
Volvo 245L VAN - 2,5L, dubbla Weber 45, FS296/Månen7 kam.
Volvo 945LLT - chip steg 2 Hi-tuning + FS265T + 15G 0,9bar ladd.
Volvo 945LLT - chip steg 2 Hi-tuning + FS265T + 15G 0,9bar ladd.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 281
- Blev medlem: sön dec 15, 2013 3:47 pm
Re: B23 startar inte.
Det ska inte påverka, den ska starta på full power!
Skickat från min E5823 via Tapatalk
Skickat från min E5823 via Tapatalk
- Sebastiaan245
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 125
- Blev medlem: mån nov 11, 2013 6:59 pm
- Ort: Hallands Län
Re: B23 startar inte.
Okej tack så mycket! Ska testa imorn och hör av mig om jag lyckades
Volvo 245L VAN - 2,5L, dubbla Weber 45, FS296/Månen7 kam.
Volvo 945LLT - chip steg 2 Hi-tuning + FS265T + 15G 0,9bar ladd.
Volvo 945LLT - chip steg 2 Hi-tuning + FS265T + 15G 0,9bar ladd.
- Sebastiaan245
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 125
- Blev medlem: mån nov 11, 2013 6:59 pm
- Ort: Hallands Län
Re: B23 startar inte.
Fan så gött att höra webrarna vråla. Bilen går alltså med 12v direkt på tändspolen. Är det då startmotorsolenoid eller kontaktstycket bakom tändningslåset?
(Edit: läste nu att om den går på 12v direkt att tändningslåset är skrot)
(Edit: läste nu att om den går på 12v direkt att tändningslåset är skrot)
Volvo 245L VAN - 2,5L, dubbla Weber 45, FS296/Månen7 kam.
Volvo 945LLT - chip steg 2 Hi-tuning + FS265T + 15G 0,9bar ladd.
Volvo 945LLT - chip steg 2 Hi-tuning + FS265T + 15G 0,9bar ladd.
- Sebastiaan245
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 125
- Blev medlem: mån nov 11, 2013 6:59 pm
- Ort: Hallands Län
Re: B23 startar inte.
Tack så mycket för alla tips!
Volvo 245L VAN - 2,5L, dubbla Weber 45, FS296/Månen7 kam.
Volvo 945LLT - chip steg 2 Hi-tuning + FS265T + 15G 0,9bar ladd.
Volvo 945LLT - chip steg 2 Hi-tuning + FS265T + 15G 0,9bar ladd.
- Sebastiaan245
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 125
- Blev medlem: mån nov 11, 2013 6:59 pm
- Ort: Hallands Län
Re: B23 startar inte.
Nu har jag bytt kontaktstycket vid tändningslåset. Tyvärr startar bilen fortfarande inte. Får ingen ström till tändspolen i läge II.
What's next?
What's next?
Volvo 245L VAN - 2,5L, dubbla Weber 45, FS296/Månen7 kam.
Volvo 945LLT - chip steg 2 Hi-tuning + FS265T + 15G 0,9bar ladd.
Volvo 945LLT - chip steg 2 Hi-tuning + FS265T + 15G 0,9bar ladd.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 281
- Blev medlem: sön dec 15, 2013 3:47 pm
Re: B23 startar inte.
Sätt knapp eller nåt!!
Skickat från min E5823 via Tapatalk
Skickat från min E5823 via Tapatalk
- Sebastiaan245
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 125
- Blev medlem: mån nov 11, 2013 6:59 pm
- Ort: Hallands Län
Re: B23 startar inte.
Den får inte få 12v hela tiden, då bränner jag tändspolen
Volvo 245L VAN - 2,5L, dubbla Weber 45, FS296/Månen7 kam.
Volvo 945LLT - chip steg 2 Hi-tuning + FS265T + 15G 0,9bar ladd.
Volvo 945LLT - chip steg 2 Hi-tuning + FS265T + 15G 0,9bar ladd.
Re: B23 startar inte.
Byt till en vanlig tändspole utan motstånd.