Telma retarder
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 270
- Blev medlem: ons jan 11, 2006 10:01 pm
Telma retarder
Hej!
Någon som har tips på en firma som lindar om spolar till en Telma retarder för vettigt pris?
Någon som har tips på en firma som lindar om spolar till en Telma retarder för vettigt pris?
e34 m20b25 turbo @1bar
Re: Telma retarder
Hej
http://www.villevieri.com/dyno/ret1.htm
Kille som bygger dyno från buss-Telma. Han fixade spolarna själv. 2.3 mm alutråd.
http://www.villevieri.com/dyno/ret1.htm
Kille som bygger dyno från buss-Telma. Han fixade spolarna själv. 2.3 mm alutråd.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 270
- Blev medlem: ons jan 11, 2006 10:01 pm
Re: Telma retarder
Har läst den faktiskt, frågan är väll lite vart jag såfall får tag på tråd (har samma tråd som honom) vissa påstod att det skulle vara bättre med koppar också men jag har noll koll på lindningar och dess åverkan på bromsen..
Jag är också osäker vad för motstånd som ska uppnås o vad/var man ska ta bobiner ifrån...
Hade därmed vart skönt att lämna bort delarna
Jag är också osäker vad för motstånd som ska uppnås o vad/var man ska ta bobiner ifrån...
Hade därmed vart skönt att lämna bort delarna
e34 m20b25 turbo @1bar
- Johan Posth
- Forumsberoende
- Inlägg: 707
- Blev medlem: ons okt 26, 2005 9:33 pm
- Ort: Laxå
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 270
- Blev medlem: ons jan 11, 2006 10:01 pm
Re: Telma retarder
Har hittat lösning på mitt problem
Har en annan detalj rören jag ska använda är 15mm gods på 600 breda och 610 ytterdiameter och kommer köras som max 3000rpm
Behöver man oroa sig att materialet ska röra på sig och behöver ha en tallrik imitten för att förstärka?
Jag vet inte hur många mm svarvaren behöver men max 2mm?
Har en annan detalj rören jag ska använda är 15mm gods på 600 breda och 610 ytterdiameter och kommer köras som max 3000rpm
Behöver man oroa sig att materialet ska röra på sig och behöver ha en tallrik imitten för att förstärka?
Jag vet inte hur många mm svarvaren behöver men max 2mm?
e34 m20b25 turbo @1bar
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10191
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Telma retarder
jag har för mig det finns info på den här sidan hur du lämpligast bygger rullar:
http://dtec.net.au/
http://dtec.net.au/
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 270
- Blev medlem: ons jan 11, 2006 10:01 pm
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 281
- Blev medlem: sön dec 15, 2013 3:47 pm
Re: Telma retarder
vinkelkapen skrev:Har hittat lösning på mitt problem
Har en annan detalj rören jag ska använda är 15mm gods på 600 breda och 610 ytterdiameter och kommer köras som max 3000rpm
Behöver man oroa sig att materialet ska röra på sig och behöver ha en tallrik imitten för att förstärka?
Jag vet inte hur många mm svarvaren behöver men max 2mm?
Hur löste du ditt lindningsproblem??
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 270
- Blev medlem: ons jan 11, 2006 10:01 pm
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 281
- Blev medlem: sön dec 15, 2013 3:47 pm
Re: Telma retarder
Känner du för o skriva en lite how to do?
Eller länka till film eller liknande?
Skickat från min E5823 via Tapatalk
Eller länka till film eller liknande?
Skickat från min E5823 via Tapatalk
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 270
- Blev medlem: ons jan 11, 2006 10:01 pm
Re: Telma retarder
Det finns info på sidan som länkats tidigare, det viktiga är att det blir lika många varv och samma kabel med samma motstånd, det vissa gjort är en vev med en klocka så du vet hur många varv du lindat på
e34 m20b25 turbo @1bar