B23 startar inte.

Varje frän turbomotor grundas på en frän sugmotor!
Matti johansson
För mycket laddtryck
Inlägg: 280
Blev medlem: sön dec 15, 2013 3:47 pm

Re: B23 startar inte.

Inlägg av Matti johansson »

Ska va så. Motståndet funkar bara fullt ut när spolen förbrukar ström se det som en strypning i en vattenslang. När du sätter tummen för slangen är där samma tryck före o efter. Men när du släpper sjunker trycket efter strypningen

Skickat från min E5823 via Tapatalk
Användarvisningsbild
Sebastiaan245
För mycket laddtryck
Inlägg: 125
Blev medlem: mån nov 11, 2013 6:59 pm
Ort: Hallands Län

Re: B23 startar inte.

Inlägg av Sebastiaan245 »

men som jag fattade det skulle den ge fullt effekt (12-14V) med start men inte när den står på nyckelläge II (9V)
Volvo 245L VAN - 2,5L, dubbla Weber 45, FS296/Månen7 kam.
Volvo 945LLT - chip steg 2 Hi-tuning + FS265T + 15G 0,9bar ladd.
Matti johansson
För mycket laddtryck
Inlägg: 280
Blev medlem: sön dec 15, 2013 3:47 pm

Re: B23 startar inte.

Inlägg av Matti johansson »

Det ska inte påverka, den ska starta på full power!

Skickat från min E5823 via Tapatalk
Användarvisningsbild
Sebastiaan245
För mycket laddtryck
Inlägg: 125
Blev medlem: mån nov 11, 2013 6:59 pm
Ort: Hallands Län

Re: B23 startar inte.

Inlägg av Sebastiaan245 »

Okej tack så mycket! Ska testa imorn och hör av mig om jag lyckades
Volvo 245L VAN - 2,5L, dubbla Weber 45, FS296/Månen7 kam.
Volvo 945LLT - chip steg 2 Hi-tuning + FS265T + 15G 0,9bar ladd.
Användarvisningsbild
Sebastiaan245
För mycket laddtryck
Inlägg: 125
Blev medlem: mån nov 11, 2013 6:59 pm
Ort: Hallands Län

Re: B23 startar inte.

Inlägg av Sebastiaan245 »

Fan så gött att höra webrarna vråla. Bilen går alltså med 12v direkt på tändspolen. Är det då startmotorsolenoid eller kontaktstycket bakom tändningslåset?

(Edit: läste nu att om den går på 12v direkt att tändningslåset är skrot)
Volvo 245L VAN - 2,5L, dubbla Weber 45, FS296/Månen7 kam.
Volvo 945LLT - chip steg 2 Hi-tuning + FS265T + 15G 0,9bar ladd.
Användarvisningsbild
Sebastiaan245
För mycket laddtryck
Inlägg: 125
Blev medlem: mån nov 11, 2013 6:59 pm
Ort: Hallands Län

Re: B23 startar inte.

Inlägg av Sebastiaan245 »

Tack så mycket för alla tips!
Volvo 245L VAN - 2,5L, dubbla Weber 45, FS296/Månen7 kam.
Volvo 945LLT - chip steg 2 Hi-tuning + FS265T + 15G 0,9bar ladd.
Användarvisningsbild
Sebastiaan245
För mycket laddtryck
Inlägg: 125
Blev medlem: mån nov 11, 2013 6:59 pm
Ort: Hallands Län

Re: B23 startar inte.

Inlägg av Sebastiaan245 »

Nu har jag bytt kontaktstycket vid tändningslåset. Tyvärr startar bilen fortfarande inte. Får ingen ström till tändspolen i läge II.
What's next?
Volvo 245L VAN - 2,5L, dubbla Weber 45, FS296/Månen7 kam.
Volvo 945LLT - chip steg 2 Hi-tuning + FS265T + 15G 0,9bar ladd.
Matti johansson
För mycket laddtryck
Inlägg: 280
Blev medlem: sön dec 15, 2013 3:47 pm

Re: B23 startar inte.

Inlägg av Matti johansson »

Sätt knapp eller nåt!!

Skickat från min E5823 via Tapatalk
Användarvisningsbild
Sebastiaan245
För mycket laddtryck
Inlägg: 125
Blev medlem: mån nov 11, 2013 6:59 pm
Ort: Hallands Län

Re: B23 startar inte.

Inlägg av Sebastiaan245 »

Den får inte få 12v hela tiden, då bränner jag tändspolen
Volvo 245L VAN - 2,5L, dubbla Weber 45, FS296/Månen7 kam.
Volvo 945LLT - chip steg 2 Hi-tuning + FS265T + 15G 0,9bar ladd.
dsimila
Forumsberoende
Inlägg: 908
Blev medlem: tis mar 17, 2009 12:24 pm
Ort: Bjurholm

Re: B23 startar inte.

Inlägg av dsimila »

Byt till en vanlig tändspole utan motstånd. :-)
Skriv svar