Heavy metal bmw:n
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Inlägg: 864
- Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
- Ort: Norrbotten
- Kontakt:
Re: Heavy metal bmw:n
Trist med vajerkraschen. Är det uppkörningsramper du använt som "flak" på biltransporten?
Mer bilder!
Mer bilder!
Re: Heavy metal bmw:n
Niklas : Det är byggställningsplank, typ samma som jag använt som uppkörningsramper fast en lite annan modell.
Köpte iaf. nya skärmkanter:
Sedan satte jag ett rundjärn i själva avslutande rundningen på skärmkanterna:
Slipa svetsar..
Lite färg på det hela:
Köpte iaf. nya skärmkanter:
Sedan satte jag ett rundjärn i själva avslutande rundningen på skärmkanterna:
Slipa svetsar..
Lite färg på det hela:
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Re: Heavy metal bmw:n
Hjulhusen fick sedan lite ny body och färg:
Nu är det alltså 2mm plåt bakom hjulhusen och en del upp på sidan på skärmen:
Den gamla stötfångaren bak hade sett sina bästa dagar, så det fick bli en ny.
Gjutformen:
Stötfångare:
Den blev rätt tjock den här gången, så nu ska den nog tåla lite stryk.
Jag tänkte använda en stor bit av alu ramen mellan lysena bak från min reservdelsbakände, men de hade skojat till det och limmat fas den överallt med karosserikitt el. dyl.
Att få loss den någelunda intakt var rätt hopplöst.
Det fick bli en liten bit, resten gick faktiskt bra att rikta till.
Så här ser det iaf. ut sedan:
Nu är det alltså 2mm plåt bakom hjulhusen och en del upp på sidan på skärmen:
Den gamla stötfångaren bak hade sett sina bästa dagar, så det fick bli en ny.
Gjutformen:
Stötfångare:
Den blev rätt tjock den här gången, så nu ska den nog tåla lite stryk.
Jag tänkte använda en stor bit av alu ramen mellan lysena bak från min reservdelsbakände, men de hade skojat till det och limmat fas den överallt med karosserikitt el. dyl.
Att få loss den någelunda intakt var rätt hopplöst.
Det fick bli en liten bit, resten gick faktiskt bra att rikta till.
Så här ser det iaf. ut sedan:
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Re: Heavy metal bmw:n
Har även varit på maxxtuning och mappat.
Det gick i stort sett bra, landade på 770hk och 930Nm på rullarna vid 1,4bar. Enligt deras beräkningar ca 885hk och något över 1000Nm i vrid i motorn.
Det var så långt vi kom med dubbla 044:or, började tappa bränsletryck.
Det gick i stort sett bra, landade på 770hk och 930Nm på rullarna vid 1,4bar. Enligt deras beräkningar ca 885hk och något över 1000Nm i vrid i motorn.
Det var så långt vi kom med dubbla 044:or, började tappa bränsletryck.
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Re: Heavy metal bmw:n
Härligt att se att du är igång igen och bilen är fit for fight igen!
Planerat att vara och köra på nåt event i sommar?
Planerat att vara och köra på nåt event i sommar?
Morgan Roth Andersson
0730-624940
Instagram:@Moggastarn
BMW E30 -84 ///M-Power Universal Racer
BMW 535i -88 ///M-Power - Motorlös
0730-624940
Instagram:@Moggastarn
BMW E30 -84 ///M-Power Universal Racer
BMW 535i -88 ///M-Power - Motorlös
Re: Heavy metal bmw:n
Misstänker att det kommer en rapport från helgens Gatebil på Mantorp så småningom.
Jonas Eklund
"Happiness is a Hot VW"
_Hot VW's by Brorsson_
____ Du är saknad! ____
https://youtu.be/3WEh8zvbFcw
Tack till:
http://www.vimmerbybildemontering.se
"Happiness is a Hot VW"
_Hot VW's by Brorsson_
____ Du är saknad! ____
https://youtu.be/3WEh8zvbFcw
Tack till:
http://www.vimmerbybildemontering.se
Re: Heavy metal bmw:n
Det finns tyvärr inte speciellt mycket att rapportera, körde sönder redan på fredagen
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Re: Heavy metal bmw:n
Växellådan.
Jag var nere på 2:an och skulle växla upp till 3:an.
Men när jag gav på var inte 3:an i.
Det kuggade över (på doggarna) och jag hann se 4:an på displayen innan 3: an slog i med full kraft.
Efter det blev det lite oljud på 3:an vid avsläpp (stukad kugg på ett drev)
Lite senare vid uppväxling till 4:an small det bara till och den hoppade ur igen. (Allt för skadade doggar)
Så lite drev, ett par doggringar osv så ska det väl funka igen
Jag var nere på 2:an och skulle växla upp till 3:an.
Men när jag gav på var inte 3:an i.
Det kuggade över (på doggarna) och jag hann se 4:an på displayen innan 3: an slog i med full kraft.
Efter det blev det lite oljud på 3:an vid avsläpp (stukad kugg på ett drev)
Lite senare vid uppväxling till 4:an small det bara till och den hoppade ur igen. (Allt för skadade doggar)
Så lite drev, ett par doggringar osv så ska det väl funka igen
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- Emil Sundquist
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 356
- Blev medlem: ons jul 29, 2015 8:37 pm
- Ort: Kisa
Re: Heavy metal bmw:n
Så tråkigt när du har köpt dyyyyra grejer som borde hålla :/
Re: Heavy metal bmw:n
Tanken är att laga det här nu och se om det går att sälja bilen.
Det är alltid trögt med motivationen när något ska göras med den, jag har dessutom ett annat projekt som känns mer motiverande.
Det är alltid trögt med motivationen när något ska göras med den, jag har dessutom ett annat projekt som känns mer motiverande.
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Re: Heavy metal bmw:n
Ingen tråd tyvärr. Har inte haft någon vidare lust att hänga på forumet och varken skriva eller läsa heller på ett tag.
Det är iallafall en vauxhall cadet 1933 som jag försöker skrämma liv i
Det är iallafall en vauxhall cadet 1933 som jag försöker skrämma liv i
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Re: Heavy metal bmw:n
Cool bil ,hoppas det är ett vrak så du kan bygga hotrod av den