Heavy metal bmw:n
Re: Heavy metal bmw:n
4 dörrars sedan tyvärr.
Relativt bra, orenoverat skick i delar..
Han som har plockat isär den är död, så det är inte så lätt att fråga honom när man inte hittar delar eller undrar hur det ska vara
För tillfället är planen att få ihop den i besiktningsbart skick.
Relativt bra, orenoverat skick i delar..
Han som har plockat isär den är död, så det är inte så lätt att fråga honom när man inte hittar delar eller undrar hur det ska vara
För tillfället är planen att få ihop den i besiktningsbart skick.
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Re: Heavy metal bmw:n
Fasen va fränt.
Men har inte du direktlänk till himmelriket, jag menar när du for fram i pv:n så måste du ju haft änglavakt mm. minst.
Men har inte du direktlänk till himmelriket, jag menar när du for fram i pv:n så måste du ju haft änglavakt mm. minst.
NU KÖR VI!!
Re: Heavy metal bmw:n
Bilen är iallafall ihop igen, lådan har fått en ordentlig genomgång med nya drev på 3:an 4:an och 5:an och nya doggringar. 1:an och 2:an var i nyskick.
Ska försöka få upp lite bilder framöver.
Jag ska även försöka få ihop en annonstext, får se när det kan bli av..
Men annars går det bra att höra av sig om man är intresserad av bilen förstås.
Ska försöka få upp lite bilder framöver.
Jag ska även försöka få ihop en annonstext, får se när det kan bli av..
Men annars går det bra att höra av sig om man är intresserad av bilen förstås.
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Re: Heavy metal bmw:n
Jag har lite svårt att få tummen ur nu för tiden.. Jag har tänkt att annonsera ut BMW:n, men det har inte hänt ännu.
Jag skriver ihop en liten liten sammanfattning här och ser om någon är intresserad.
Rörchassi med org balkar kvar i motorrummet. Egen framvagn med kuggstång och mycket styrvinkel.
M5 e34 bakvagn. Sviktstålsdrivaxlar från ppf. D2 coilovers.Flytande bromsskivor runt om, brembo fram och performance friction bak. Wilwood 4 kolvsok runt om (dock inte lika fram och bak) Tilton pedalställ med bromsvåg.
Glasfiber tak, motorhuv,baklucka,stötfångare,frontspoiler,framskärmar,dörrar och inst panel. Det mesta finns gjutformar till.
Plastrutor.
Motor, s38b38. Delvis betongfyllt block, ombyggt kylsystem. Borrad med stressplatta, pyramidringat. Linehonade ramlagerlägen, gördel. Je kolvar. Motor nord stakar, honade till bättre toleranser.
Torrsump med 6 stegs verdi pump, stor petersson tank. Rostfritt grenrör,ut och invändigt coatat av wierd performance.
Maxxecu motorstyrning, med avgastemp sensorer, etanollsensor etc.
Dubbla bränslesystem, kallstart och låglast på bensin. Högre last på e85.
Catchtank och dubbla bosch 044 som matarpumpar.
Dubbla borg warner efr 7064 turbos.
Stålsvänghjul med 3 skivig tilton koppling.
Sellholm mpg sekventionell dogbox växellåda.
770whp och nästan 1000nm på hjulen@1,4bar i maxxtunings rullar.
Det var så långt bränslepumparna räckte, beräknat till nästan 900 motorhästkrafter.
Behöver man mer effekt får man sätta dit en bränslepump till.
Pris 270k
Jag skriver ihop en liten liten sammanfattning här och ser om någon är intresserad.
Rörchassi med org balkar kvar i motorrummet. Egen framvagn med kuggstång och mycket styrvinkel.
M5 e34 bakvagn. Sviktstålsdrivaxlar från ppf. D2 coilovers.Flytande bromsskivor runt om, brembo fram och performance friction bak. Wilwood 4 kolvsok runt om (dock inte lika fram och bak) Tilton pedalställ med bromsvåg.
Glasfiber tak, motorhuv,baklucka,stötfångare,frontspoiler,framskärmar,dörrar och inst panel. Det mesta finns gjutformar till.
Plastrutor.
Motor, s38b38. Delvis betongfyllt block, ombyggt kylsystem. Borrad med stressplatta, pyramidringat. Linehonade ramlagerlägen, gördel. Je kolvar. Motor nord stakar, honade till bättre toleranser.
Torrsump med 6 stegs verdi pump, stor petersson tank. Rostfritt grenrör,ut och invändigt coatat av wierd performance.
Maxxecu motorstyrning, med avgastemp sensorer, etanollsensor etc.
Dubbla bränslesystem, kallstart och låglast på bensin. Högre last på e85.
Catchtank och dubbla bosch 044 som matarpumpar.
Dubbla borg warner efr 7064 turbos.
Stålsvänghjul med 3 skivig tilton koppling.
Sellholm mpg sekventionell dogbox växellåda.
770whp och nästan 1000nm på hjulen@1,4bar i maxxtunings rullar.
Det var så långt bränslepumparna räckte, beräknat till nästan 900 motorhästkrafter.
Behöver man mer effekt får man sätta dit en bränslepump till.
Pris 270k
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Re: Heavy metal bmw:n
Ingen som är intresserad av bilen?
Jag måste få tummen ur och ta tag i försäljningen, för jag har en som vill köpa växellådan om jag inte får bilen såld snart..
Jag har ett bud på 170k för bilen, men det tycker jag är lite klent.. Borde få mer i delar i så fall.
Kan också vara intressant att veta om någon är intresserad av motorn, eller rullande chassi el. dyl.
Jag måste få tummen ur och ta tag i försäljningen, för jag har en som vill köpa växellådan om jag inte får bilen såld snart..
Jag har ett bud på 170k för bilen, men det tycker jag är lite klent.. Borde få mer i delar i så fall.
Kan också vara intressant att veta om någon är intresserad av motorn, eller rullande chassi el. dyl.
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Re: Heavy metal bmw:n
Jaha, BMW:n inkörd på lyften för slakt:
Det blev oväntat känslosamt, jag har känt mig rätt klar med den. Men nu när jag hade kört in och skulle hissa upp den fick jag en klump i halsen och det blev svårt att börja hissa upp den
Fick bli en paus och ta ett kort.
Men men, det är bara bita ihop. Ingen ville ha bilen, så nu får det bli att sälja delar..
Växellådan är såld, så det är den med grejer runtikring som ska bort nu
Det blev oväntat känslosamt, jag har känt mig rätt klar med den. Men nu när jag hade kört in och skulle hissa upp den fick jag en klump i halsen och det blev svårt att börja hissa upp den
Fick bli en paus och ta ett kort.
Men men, det är bara bita ihop. Ingen ville ha bilen, så nu får det bli att sälja delar..
Växellådan är såld, så det är den med grejer runtikring som ska bort nu
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- * * * NXJ * * *
- Forumsberoende
- Inlägg: 2435
- Blev medlem: tis aug 30, 2005 9:49 pm
- Ort: Strängnäs (Född, uppväxt i Ume)
- Kontakt:
Re: Heavy metal bmw:n
Förstår dig! Till och med jag tycker det är trist
NXJ
NXJ
Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
Re: Heavy metal bmw:n
Där har du ju HELT fel!!!j björk skrev: Ingen ville ha bilen...
Mången förutom jag skulle nog vilja ha/ta hand om, den där.
Men har man inte Swedisch pesos så det räcker eller plats så funkar det ju tyvärr inte ens med ett skambud...
Hoppas verkligen du får ut tillräckligt (enligt ditt tycke) för delar.
Jag vet hur det känns när man lagt en förbannad massa tid och kapital och sen inte får ett skit för det...
(I mitt fall en massa stulet när allt va nära på klart för provstart... man tappar lite sugen då.)
Tappa inte sugen björk,
världen är full av tappade sugar!!!!
Re: Heavy metal bmw:n
Tackar
Nej då, jag ska nog inte tappa sugen. Jag håller på med ett annat bygge, och hade väl hoppats på att kunna sälja den här lite smidigt. Och att det skulle vara roligt om någon annan uppskattade den och fortsatte att ha kul med den.
Dels är det inte så kul att slakta en fullt fungerande och dessutom väldigt speciell bil. Dessutom är det tråkigt att lägga ner en massa jobb när det inte finns någon vision vad det ska bli, bara för att få ut lite pengar. Det är ju mycket mer intressant att lägga ner jobb på något som ska bli roligt när det är färdigt
Nej då, jag ska nog inte tappa sugen. Jag håller på med ett annat bygge, och hade väl hoppats på att kunna sälja den här lite smidigt. Och att det skulle vara roligt om någon annan uppskattade den och fortsatte att ha kul med den.
Dels är det inte så kul att slakta en fullt fungerande och dessutom väldigt speciell bil. Dessutom är det tråkigt att lägga ner en massa jobb när det inte finns någon vision vad det ska bli, bara för att få ut lite pengar. Det är ju mycket mer intressant att lägga ner jobb på något som ska bli roligt när det är färdigt
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836